Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Hvorfor er det ikke alle som gjør det?? Hvofor vil ikke alle ha en av hver? Hvis man tenker at barnet er friskt uansett, alle ønsker seg jo et friskt barn! Jeg er gravid med nr.2 nå. Prøver å kjenne etter om jeg ønsker meg det ene kjønnet mer enn det andre. Veier opp og ned i mente. Men vet rett og slett ikke om jeg ønsker meg noe spesielt kjønn!! Her er min liste: Gutt: Har ingen gutteklær= masse shopping, det liker vi. Da har jeg også en av hver =) Min morfar blir glad, han synes det er produsert nok jenter..... Men hvordan skal jeg være guttemor? =P Hehe. Jente: Har jente fra før, 2 tette jenter, masse glede av hverandre. Ser for meg at de får mer glede av hverandre når de er samme kjønn så tett. Har alt av klær osv. Nei, rett og slett, vet ikke om jeg blir mer glad for det ene kjønnet enn det andre jeg! Bare jeg som er unormal da eller? Ser jo at mange ønsker seg en liten jente.. Det har jeg jo. Gruer meg litt til UL også, enn om jeg som en del på anonym feks, blir skuffet om det er det ene eller det andre? Jeg har jo ikke gjort meg opp noen mening om hva jeg "ønsker meg"...
Gjest Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Jeg håpet på en liten gutt og magefølesen min sa at det ble en gutt. Men det blir visst en jente og jeg er kjempe glad! Mest av alt er jeg glad for at babyen er frisk og at alt er der det skal være:)!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 29. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2009 Jeg har skikkelig guttefølelse denne gangen da.. Eller, jeg tror det blir gutt pga at alt er HELT forskjellig fra sist svangerskap =) Men vet ikke helt om det er en gutt likevel, siden jeg har trodd hele tiden at jeg får 2 jenter.. Vi får vente å se! =)
Gjest Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Jeg var også helt sikker på gutt, men der tok jeg jaggu feil;) Men kjønn var ikke det viktigste for meg da jeg var på ul. Det viktigste var at babyen, så langt, er frisk og at alt ser bra ut. Og jeg er kjempe fornøyd med en jente. Skulle bare mangle:)! Blir spennende og se om du har rett;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 i min familie så er det 3 jevnaldrene barn. 2 gutter og 1 jente. vi var overbevist om at jenta ville bli utenfor, men den gang ei. min sønn og jenta er bestiser, mens han siste er utenfor. så man vet aldri personlig har jeg alltid bare ønsket meg jenter og har bare jentenavn på lur
fox`y Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 jeg ønsker meg ikke noe spesielt kjønn. Jeg har 2 gutter å er kjempe glad for d. kan ikke se for meg at jeg får jente senere heller. å d har ingenting å si. mannen ønsker seg jente neste gang. Men om han får ønske sitt oppfylt tviler jeg på hehe.
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. november 2009 #7 Skrevet 29. november 2009 Tror veldig mange har ønsker om kjønn utifra egen personlighet og interesser. Miljøet spiller nok en stor rolle også. Men, som alle sier... Kjønn er uvesentlig i diskusjonen rundt friske og velskapte barn.. Og når barnet først kommer er det uvesentlig hva det er, for det er så riktig det som kommer. Det var jo akkurat den man har ventet på. Jeg er vel også litt abnormal, og ønsker meg en gutt til. Det er mye fordi jeg liker gutteting. Men, kommer det ei jente blir jeg såklart glad for det og! Da er det jo meningen at det barnet skal komme til oss..
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 29. november 2009 #8 Skrevet 29. november 2009 Jeg hadde også to helt forksjellige svangerskap og endte opp med to jenter;)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 29. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2009 Føler at alle andre vil ha et kjønn.. Derfor jeg på en måte spør her=) Hehe... Hvorfor ønsker ikke jeg meg kjønn? Siden jeg har litt guttefølelse blir detjo sikkert litt sjokk på en måte å få høre jente på UL, men jeg blir kjempeglad uansett!! Kanskje jeg bare rett og slett bare er av den typen som ikke har noe spesielt ønske om kjønn da =) Mannen tror jeg gjerne vil ha en gutt, han er fast bestemt på at det er det i magen nå.. Har egentlig litt lyst å ikke vite det på UL, bare vente å se.. Men tror jeg er aalt for nyskjerrig! Hehe!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 29. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. november 2009 Juletipp. Kanskje det! =) Det har jeg ikke tenkt på! Men jeg er jo en litt guttejente selv da, liker å pynte meg. Men er ikke redd for å bli skitten heller. Er utdannet automatikkmekaniker, men lurer på om jeg vil bli barnepleier nå=P Så jeg er jo en god blanding. Mulig de gode blandingene ikke ønsker seg kjønn da.... Hehe, mye man skal tenke å gruble over! =)
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. november 2009 #11 Skrevet 29. november 2009 He he, ja det må nok være denne balansen mellom ytterpunktene her som gjør at du ikke ønsker noe kjønn. Nei, men det er ikke alle som ønsker seg noe bestemt kjønn heller. Når alt kommer til alt er det jo ganske uvesentlig for de fleste vil jeg tro. Jeg har alltid likt gutteting, drevet mye med sport osv. Samtidig som jeg er veldig feminin også. Men, jeg er mer jenta som liker å stå i en ishall eller på fotballgresset, enn å se på turn og dans da, om jeg kan si det slik. Og jeg synes det er gøy, ergo mer tålmodighet når det kommer til fotballspilling på plenen f.eks med sønnen min. Men, når niesen min skulle begynne på turn var jeg gladelig der og, he he.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 29. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 29. november 2009 Ja, det er mulig det =) Selv liker jeg ikke sport da=P hehe. Har drevet med svømming selv. Og det er ikke akkurat hverken gutte eller jente sport.. Tror jeg! Har også drevet med Taekwon- Do.. Er også blitt en tvekjønnet sport, om man kan kalle det det=) Men ballspill har jeg aldri likt å se på eller spille selv. Men blir noe annet når ungene har glede av det vil jeg tenke meg=)
Snuppa! Skrevet 29. november 2009 #13 Skrevet 29. november 2009 Jeg ønsket meg veldig jente med førstemann. Fordi jeg er veldig jentete selv og har vokst opp med brødre og foreldre som er veldig interessert i fotball og andre "gutteting". Siden det var flest gutter blei det kjøpt inn mye mere gutteleker osv. Følte meg veldig utenfor når jeg kom i puberteten og hadde lyst å sminke meg/pynte meg mer. Det blei jente da og jeg fråtsa i rosa,hehe.. Denne gangen trodde jeg det var akkurat det samme om det er gutt eller jente i magen, men når jordmor trodde det er en gutt i magen blei jeg litt skuffa. Det kom veldig overraskende på meg. Men nå når jeg har vent meg til tanken tror jeg det blir rart om det blir en jente til. Spennende er det uansett og vi skal være så utrolig glad og takknemlig for at vi kan bli gravid og få friske barn.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 29. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 29. november 2009 Ja, jeg er veldig glad for at jeg slipper å slite for å bli gravid hvertfall! Begge de to her har kommet bare vi har tenkt "baby" en gang =) Men siden jeg ser at mange ønsker seg kjønn må jo jeg være litt rar siden jeg ikke gjør det. Kan ikke huske jeg ønsket meg jente med Iris heller, men av en eller annen grunn "visste" jeg at jeg kom til å få jente først lenge før jeg ble gravid! Har guttefølelse denne gangen, men har likevel alltid tenkt at jeg får 2 jenter. Nå sier mannen her at vi skal ha 3 barn da, så kan jo hende jeg får 2 jenter også =P Men har tenkt at de 2 første er jenter. Gleder meg til å se, uansett hva det blir, så blir det en baby som er hjertelig velkommen hos oss =)
Tøysetipp Skrevet 29. november 2009 #15 Skrevet 29. november 2009 Det er jo veldig individuelt om man ønsker seg et kjønn, eller hva man ønsker seg. Jeg tror mye av det handler om hva man identifiserer seg selv med ( i hvert fall når det gjelder førstemann). Jeg har alltid ønsket meg to jenter og har ei jente fra før. Konemor og meg ønsker begge en gutt nå når vi planlegger å få barn. Hun fordi det er enklere for henne å identifisere seg med, og jeg fordi jeg ønsker at hun skal få oppleve den drømmen det vil være for henne å få en sønn. Min drøm var å få ei jente, men kommer det ei jente til så er hun hjertelig velkommen og like høyt elsket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå