3smaa Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Bestemoren min er veldig syk i hjemmelandet. Hun har ikke sett meg på 12 år. Hennes siste ønske var at hun ville se meg og min sønn ( Har sett etter billetter siden igår og alle er like. Første flyet skal man sitte i 2 timer så tar man den andre flyet der man sitter 5 timer. Jeg bestilte billett 2.des. Er da 20 uker på vei. Er det farlig å reise nå?
1baby,og 1 spire Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Jeg var til syden sist svangerskap , og da fløy vi rundt 5 timer . Ikke noe plunder for min del, men hadde støtte strømper og passet på å gå litt inne i flyet.Var lenger på vei en deg da, så trur nok det skal gå veldig bra. God tur
3smaa Skrevet 29. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2009 Takk for svar! Kan du fortelle meg hva de støtte strømper er og hvor man får kjøpt dem?
NormaJean Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Støttestrømper kalles også kompresjonsstrømper. Det er veldig kjekt for gravide å bruke, spesiellt hvis man er plaget med hovne bein. Det fremmer sirkulasjonen i beina og forebygger blodpropp og åreknuter. Når man er ute og flyr sitter man veldig stille og statisk, derfor er støttestrømper veldig smart å bruke:) Men du bør også sørge for å drikke masse vann og være flink til å gå litt frem og tilbake på flyet underveis for å bevege beina. Men det er ikke farlig å fly så lenge, kanskje bare litt mer ubehagelig pga gravidmagen, tisseturer osv, hehe Man kan få kjøpt de på de fleste apotek. De fås i 2 lengder, knelengde og helt opp til låret. Du vil nok bare trenge knelengde. Jeg bruker støttestrømper på jobb også, er sykepleier og det blir mye gåing. Dra på nærmeste apotek og spør, de vil hjelpe deg med å finne riktig størrelse. Det er ikke så fryktelig dyrt heller
Cupcake! Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 Bare reis du Jeg reiste i over 6 timer sist gang jeg var gravid (var ca 20 uker da) og det gikk helt fint. Det beste er vel om man får til å bevege seg litt inni flyet. Spasere litt i midtgangen. Og støttestrømper er kjekt å ha. God tur!
3smaa Skrevet 29. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2009 Takk for svar alle sammen ) Da vet jeg hva jeg skal gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå