Gå til innhold

Noen som ved prosedyrer ved Universitetet i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har muntlig eksamen 4. og skriftlig eksamen 9.

Har hatt, og har fortsatt, sykt barn.

Levert kvalifiseringsoppgavene, og er sånn sett klar til å gå opp til eksamnene mine.

Dersom lillemor fortsetter å være syk og jeg må være borte fra eksamen. Når får jeg ta disse igjen da?

Om jeg prøver til tross for mangelfull lesing og stryker, må jeg levere nye kvalifiseringsoppgaver da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på fakultetets regler. Matnat og et par andre arrangerer eksamen type i januar for de som ikke kan ta den nå pga gyldige grunner. HF har ikke pleid å ha "råd" til det og folk må vente til neste ordinære eksamen.

Skrevet

Jeg går på HF :(

Da jeg skal ta 30 stp + en konteeksamen fra HiO neste semester, vil det jo bli umulig for meg å ta yttligere 30 stp til våren.

De gjør kanskje ikke unntakstilfeller for enkeltpersoner i en vanskelig situasjon heller? (Med fare for å høres ut som jeg tror jeg er senter i universet).

Skrevet

det er riktig som hun andre sier. hf pleier ikke å arrangere ekstra eksamen, så da må du vente til neste semester faget går for å ta eksamen på nytt. det kan variere fra institutt til institutt om du må levere kvalifiseringsoppgave på nytt. jeg har opplevd begge deler.

det er kanksje kjipt, men hvis du er forberedt til eksamen så ville jeg skaffa barnevakt for de dagene. veldig kjedelig å måtte vente på neste mulighet for å ta eksamen. blir jo utsatt hele studieforløpet.

Skrevet

Jeg er alene med datteren min. Når hun er syk, og ikke sover om nettene, får ikke jeg gjort mye studering. Dette er andre perioden hun er syk siste måneden. Muligens influensa nå - skal til lege i morgen formiddag.

Selv om min mor kan ha henne, føler jeg meg ikke veldig forberedt i forhold til å skulle ha eksamen nå. Har jo ikke fått lest halvparten av det jeg skulle den siste måneden.

Hvordan blir det med lånekassen dersom man er sykmeldt fra eksamen? Vet det er grense på poeng man kan henge etter. 60 eller noe? Da jeg allerede henger etter 50 poeng, mister jeg vel rett til støtte fra de også dersom jeg er borte fra eksamen?

Skrevet

Det er vel maks 60 studiepoeng ja :-( Du burde absolutt prøve å bestå selv om du føler at du ikke har studert godt nok, eller eventuelt høre om det er mange nok som er syke for tiden til at de ved en gangs skyld skal bruke penger på ekstraeksamen. Beståtte studiepoeng = penger i kassa for fakultetet tross alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...