jentebanden Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Hvis jeg drakk 5 glass vin mellom 17 og 21 i går, når kan jeg kjøre? Og ikke noe "det går sikkert bra om du kjører nå", jeg vil ikke ta noen sjanser!
2SmåTroll Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 kan jo vi umulig svare på.. har jo litt og si på høyde/vekt... får google litt, så finner du sikkert noe "promillekalkulatorer"
jentebanden Skrevet 29. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2009 Ja, skjønner jo de, men føler ikke for å legge ut det her. Men etter 5 (var sikkert egentlig bare 4) glass vin er vel alle kjørbare etter 14 timer, er de ikke? Jeg er vel egentlig ganske sikker på at det går bra å kjøre nå, men har litt angst for å kjøre dagen etter uansett.
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 etter 4 glass vin FØR kl 21 i går, så vil jeg tro du er rimelig kjørbar nå! Jeg var en gang på byen og drakk unektelig store mengder alkohol. Siste drinken jeg husker jeg tok var kl 02.30... jeg ble stoppet i promillekontroll dagen etter, og blåste grønt Da var klokka dog 14.30, men jeg hadde som sagt drukket mye...
Gemini77 Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 En tommelfingerregel er at hvis man venter 12 timer så er man sikker på at man er kjørbar.. Det gjelder sikkert ikke hvis du har drukket så mye at du har ligget bevistløs dagen før...men ved en vanlig tur ute på byen for eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå