FrkGrønn Skrevet 29. november 2009 #1 Skrevet 29. november 2009 Jeg er førstegangs. Når jeg ser nybakte mødre med barnet til brystet så syns jeg det ser fantastisk ut. Og DET er naturlig og slik jeg gjerne vil ha det... MEN bare tanken på at barnet mitt skal "henge" på brystet mitt gir meg frysninger. -Jeg har utorlig sensitiv hud. Og får ikke amming til å virke naturlig for meg på noen som helst måte. Jeg håper jo at dette vil gå naturlig over når barnet bli født. Men om det ikke gjør det da? MÅ man amme? eller er det ok at man sier "nei" dette er ikke noe for meg?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 jeg ammet ikke mine tvillinger, sa klart i fra at dette var ikke noe for meg orket ikke tanken på å ha barna hengende der "hele"tiden de respekterte det å ga dem mm fra frys på barsel/nyfødt intensiven å jeg fortsatte med mme da vi kom hjem!
hormonia&alienimagen3 Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 Prat med JM om det,det går til et visst punkt.Det beste er og prate og forbrede seg så godt en kan,og prøv så langt du føler.Om en ikke føler at en klarer det må du huske at det er din og barnets velvære som er det viktigste,og om du prøver og amme og føler deg alt for ukonfortabel med det så kan det til slutt føre til depresjon. Men som sagt prat med JM,for de på sykehuset legger barnet til brystet rett etter vask etter fødsel,noe de mest sannsynelig ikke spør deg om, og de maser noe vanvittig om amming konstant på både sykehuset og helsestasjoner... Men jeg hadde prøvd.Klarte meg ikke forrige gang men har tenkt og prøve så lenge jeg kan denne gangen og...
FrkGrønn Skrevet 29. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2009 tusen takk for svar. Da parter jeg med JM,også vil jeg selvfølgelig prøve... til en viss grad :-)
Gjest Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Hei Frk Grønn! Det er mange ting som gir oss frysninger ved nyfødte barn. Selv syntes jeg det virket skikkelig ufyselig å få en blå, hvit og blodig baby opp på magen rett etter fødselen - hadde sett at de gjorde det på film. Det gruet jeg meg for, men da det skjedde etter fødselen var det bare hyggelig å se ned i de fine øynene til babyen... Poenget mitt er; ikke vær forutinntatt ang. amming. Du bør prøve det en ukes tid! Etter det kan du bestemme om det er noe for deg! Jeg hadde masse masse problemer med ammingen! Har du ømfintlig hud kan du fort få såre brystvorter og infeksjon i brystene slik som meg. Da er det ingen stas å amme! Og det er heller ikke verdt det i lengden... Alle må ikke amme! Noen kan la være med god grunn! Du bestemmer det helt selv!
FrkGrønn Skrevet 30. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2009 takk skal du ha. Jeg skal virkelig prøve å gi det en sjanse. Men sannheten er vel den at det er kanskje det jeg gruer meg mest til meg hele " blir mor" situasjoen
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. november 2009 #7 Skrevet 30. november 2009 Vær forberedt på å møte et enormt ammepress fra barnepleiere, leger og helsesøstre- men husk på at amming er en privatsak, som ingen andre enn DU kan bestemme over. Blir du ikke komfortabel med det, er flaske/ MME et fullgodt alternativ, som man kan gi uten dårlig samvittighet=)
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 30. november 2009 #8 Skrevet 30. november 2009 Det er verdt å gi det et forsøk, og med det menes som tidligere nevt iallefall en uke før du gir opp. det er viktig både for barnet og for deg. masse næring men også immunforsvar som ikke fås gjennom morsmelkerstatning. Men i motsetning til hva mange mener så går det faktisk ann å gjøre begge dele. amme og gi flaske. da kan du amme hjemme i ro og mak på faste tidpsunkter og gi flaske ellers og evt når du er ute. jeg måtte det for jeg hadde ikke nok, og hele ammegreia var et slit av og til. på den andre siden var det av og til like slitsomt med flaske som man måtte ordne riktig temperatur hvor som helst istedet for å dra fram puppen hvor alt var klart når ungen hylskrek. ja selve "bli mor greia" kan også være en overgang. for noen kommer det automatisk når det lille vesenet kommer ut og er virkelig. for andre tar det litt tid. snakk om det!!! og det er slettes ikke unaturlig at det tar litt tid. selv om alt og alle virker som om dette bare er romantisk og fantastisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå