Gå til innhold

Hvis man steriliserer seg... mister man mens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

slipper man pms, kviser, og all dritten mensen fører med seg?

da må det virkelig være verdt å gjøre det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man mister ikke mensen. Egglederne klippes eller brennes sånn at egget ikke kommer seg ned i livmoren, men mensen får man fremdeles.

Om du sliter med menstruasjonsplager finnes det jo andre prevensjonsmidler som kan lette plagene.

Skrevet

hvi|ke da? Har fått syke humørsvingninger av ppiller og sånt tidligere. Føler meg også for gammel til ppiller.

Skrevet

Hva med spiral? Er du heldig så blir det minimalt med menstruasjon. Har ikke tålt p-piller selv, men har nå hormonspiral. Har ikke hatt den så lenge, men merker foreløpig ikke noe til det grusomme humøret og tristheten jeg fikk av p-pillene. Helt uproblematisk å få satt den inn.

Skrevet

hvorfor hormonspiral og ikke kobber?

:-)

Skrevet

Nei, si det :-) Var det jeg fikk utskrevet *he he* Hormonspiral virker lokalt, så det er derfor man ikke merker hormonpåvirkningen på resten av kroppen, slik om p-piller. Vet ikke noe særlig om kobberspiral, så kan vel ikke komme med en kvalifisert mening om det hadde vært et bedre alternativ.

Skrevet

Jeg har kun prøvd kobberspiral, og bare for en kort periode. Jeg fikk sterkere mens-smerter og mer blødning av kobberspiralen. Søstera mi har hormonspiral, og har liten og kort blødning og mye mindre PMS. Det er vel hormonene som gjør at den er "bedre" enn kobberspiralen. Har hørt om noen som blødningene nesten blir borte på når de bruker hormonspiral. Men det er selvfølgelig forskjell fra person til person.

Skrevet

jeg har kobberspiral og er kjempe fornøyd. Litt mere blødninger,men regelmessig mens og jeg slipper hormoner. Jeg tåler rett å slett ikke hormonpreparater- blir kjempe sint og d svartner for meg..

Nokk humørsvigninger pga laft stoffskifte jeg.

Skrevet

Hormonene i hormonspiral fører til at mange mister blødninger.

Kobberspiral fører ofte til kraftigere blødning.

Skrevet

så dvs at pms'en kan bli mindre om man bruker hormonspiral?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...