Gå til innhold

Kunne dere kalt barnet deres f.eks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lykke? Engel? Frikk? Ravn? Høst? Dun?

Kjenner faktisk noen som skal døpe/kalle barna sine dette, synes noen av navnene er grusomme og meget spesielle, hva når sønnen skal si til sine klassekamerater at han heter Dun??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frikk eller Ravn er for meg navn, men har nok ikke villet døpt noen av mine barn det..

"Hei, jeg heter Engel, hva heter du?"

Huff..

Skrevet

Ravn syns jeg er fint, men de andre liker jeg ikke.

Skrevet

Nei, men jeg fikk litt sans for et tilsvarende, nemlig Fryd. Tror det er en kjendis som har et barn med det navnet

Ravn er også ok, men ville ikke brukt det selv.

Skrevet

Lykke, Frikk og Ravn er jo ganske "vanlig" navn da.

Skrevet

Denne holdningen til hva andre synes er fint synes jeg du skal unngå å lære videre til barna dine. Det er ikke voksen og ok oppførsel. Det er slikt som skaper mobbing. Andre kan kalle barna sine hva de vil, så lenge de selv synes at det er fint.

Skrevet

Lykke, Frikk og Ravn er helt vanlige navn.

Skrevet

Jeg ville ikke kalt mine barn det, synes de blir litt for spesielle. Selv om jeg vil ha vanlige navn som ikke alt for mange har.

Skrevet

Har en kompis som har en hund som heter Lykke. Så for meg er Lykke et hundenavn.

Den største familieslekta her vi bor heter Ravn til etternavn. Så det er heller ikke et fornavn, i mine øyne.

Men jeg vet om noen som kalte gutten sin for Eple. Det er spesielt. Meget spesielt...

Skrevet

Ravn er jo et veldig stilig guttenavn :)

har aldri hørt om noen barn med de andre navnene, så jeg tenker ikke på de andre alternativene som navn..

Skrevet

Nei hadde aldri valgt disse navne til mine barn, liker "vanlige" navn uten at de troner på "poppis" toppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...