Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Har dere lagt på dere mye? Hvor langt er dere på vei nå? Har dere fått skikkelig gravidmage?? Måtte dere ta glukosebelastningstest? Hvis så, hva ble resultatet?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 Veide rundt 80 kilo da jeg ble gravid. Gikk ned 5kilo i første trimester og har nå gått opp igjen rundt 2kilo. Er i uke 21. Alle prøver er fine og bortsett fra jernmangel så er alt bra
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 Veide 91 da jeg ble gravid, og veier 91 nå (er halvveis i svangerskapet) Men er pga jeg gikk ned 7 kg pga kvalme og oppkast, men har nå lagt de på meg igjen. Skal ta golukosebelastningstest i neste uke.. :S
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #4 Skrevet 28. november 2009 Jeg er i uke 37+4, har en pen gravid mage. Alle komenterer at jeg er så pent gravid. Ikke noe vann og ikke har jeg lagt på meg heller, men gått nedi vekt selv om jeg ikke har tenkt vekt i det hele tatt og spist det jeg har villet:) Eneste jeg har er en høy, pen mage. Veldig fornøyd selv også. Har ikke tatt glukosetesten heller da jeg ikke har lagt på meg, ingen sukker i urinen og et normalt blodsukker.Ikke får jeg store barn heller. Har en sønn på 2 år også og han var 3,6 kg og denne babyen er estemert til og bli ca 3 kg ved termin.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 hva mener du med stor da? veide vel ca 120kg første gangen jeg var gravid. Gikk opp 30 kg. Fikk ikke noe mage, så bare enda feitere ut måtte ta glukose testen, og den var helt fin. Andre gangen veide jeg 80kg da jeg ble gravid. Da gikk det ikke ann å ta feil når det gjaldt magen Men gikk opp totalt 30 kg i det svangeskapet også. måtte ta glukose testen her og. Fortsatt fin
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 Jeg var 85 da jeg ble gravid og gikk opp tre kg. Med rette klær kunne jeg vise at jeg var gravid.. Ja da glukosebelastningstesten ble gjennom ført 2 ganger. Må bare spørre.. er glukosebelastningstesten skummel?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #7 Skrevet 29. november 2009 er vel ikke skummel, men smaker ikke noe godt. Og når man må ta den på fastende mage samtidig som man er kvalm er det skikkelig pyton.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #8 Skrevet 29. november 2009 Jeg var 114 før graviditen og nå veier jeg 110. Går bare ned når jeg er gravid
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #9 Skrevet 29. november 2009 Forresten: skal snart ta min tredje test fordi jeg ligger på vibben til svak sv dia,
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #10 Skrevet 29. november 2009 Med eldste veide jeg 110 før jeg ble gravid, gikk opp totalt 9 kg. Måtte ikke ta gluk-test, fordi det tydeligvis ikke var helt "in" enda da.. Med yngste veide jeg 92, gikk opp til 108, og tok gluk-test som var helt fin. Det smaker dritt! Det er druesukker blanda ut med 3 dl vann. En hel BOKS druesukker, that is. Og man må sitte roooooolig i 2 timer før man kan røre på seg. Småkjipt, men det går.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #11 Skrevet 29. november 2009 Jeg gikk opp 12 kilo, og glukosetesten var fin.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #12 Skrevet 29. november 2009 jeg veier 126,jeg ser veldig gravid ut,er i uke 17..fin rund kul.. gått ned 6 kilo hittil. gikk opp 2 kilo i forrige svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #13 Skrevet 29. november 2009 Veide 94 i starten på begge svangerskapene. Gikk opp 1 kilo med eldste og ingenting med yngste. Men jeg hadde gleden av å være kvalm og kaste opp flere ganger daglig.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #14 Skrevet 29. november 2009 Jeg veide 90 ved svangerskapsstart, gikk opp til 94.5 ila de første 16 ukene pga ekstrem kvalme (måtte spise salt dagen lang). Resterende 5 mnd gikk jeg opp til 99,6 kg. Etter fødsel veide jeg 93 igjen, og etter to måneder med amming tilbake til 90. Måtte ta glukosebelastning, og den var helt fin. Hadde ei jordmor som pesa meg veldig og maste om vekt hver eneste gang jeg var der, selv om jeg syns jeg gikk opp ganske lite når jeg først ble frisk fra kvalmen. Jaja.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #15 Skrevet 29. november 2009 Hi her.,. Takk for mange svar,,. Jeg var 105 kg da jeg ble gravid. Nå er jeg 27 uker på vei ig har lagt på meg 10 kg allerede.. Har litt panikk for å bli så tung.. Babyen i magen er stor så jeg må ta glukosetest med mistanke om sv.diabetes. Hadde det sist jeg var gravid,. Har kul på magen, men med mye underheng om dere skjønner hva jeg mener. Magen er stor og i veien hele tiden.. Slitsomt., Gruer meg til testen. Er så mye pes om den slår ut..
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #16 Skrevet 29. november 2009 Jeg va 87 da jeg ble gravid med nr. 1, 103 kg da jeg fødte, gikk ned til 99,8 kilo, selv om baby var 4,5 kilo, det tok meg 1,5 år å komme meg ned på 87 igjen:-( gluko ok. Dette svangerskapet: jeg veide 93 da jeg ble gravid, veier nå 97, og er 22 uker på vei. Jeg kaster opp døgnet rundt, men jeg spiser også masse.. Jeg har virkelig ikke lyst til å bli 100 kilo igjen:-( Jeg har virkelig fin mage, jeg ser veldig gravid ut, fettet mitt ligger på rumpe og lår, og armer:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå