Gå til innhold

Midt i ett samlivsbrudd-sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er midt i ett samlivsbrudd. Alt av slekt og venner bor flere timers flytur unna oss.

Kan jeg spørre legen om sykemelding i julen blandt annet? Jeg har ikke lyst å sitte her alene, fordi jeg må jobbe. Og det handler ikke om mangel på arbeidsmoral, men jeg har det overhodet ikke greit nå og har ikke lyst å være alene i jula. Dessuten har jeg ikke barnevakt til ungene her, når (snart) x-sambo er hjemme hos sine foreldre. Han tar ikke med seg ungene, da ene barnet ikke er hans...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er egentlig ikke lov til å sykemelde pga det, men mange leger gjør det. Ett alternativ kan være å ta ut ferie eller søke om permisjon...

Masse lykke til ihvertall, håper du får det til!!

Skrevet

Ok, uff håper legen kan gjøre det. Har sagt opp jobben, men er jo 3 mnd oppsigelsestid... Og sjefen er ikke akkurat den raskeste med å finne nye folk slik at jeg kan få gå før tiden. Og å sitte her alene, bare jeg og barna; høres så stusseslig ut, for barnas del også!

Hi

Skrevet

Min x fikk en mnd sykemelding da vi gikk fra hverandre.

Skrevet

Kan du ikke få noe familie på besøk i en vanskelig tid da? Hvis ikke du jobber må jo en som skulle hatt julefri jobbe istedet... Alle vil jo være med familien sin i julen...

Skrevet

Om du er i sorg/er deprimert pga samlivsbrudd/skillsmisse, får du sykemelding på flekken.

Skrevet

Jo jeg skjønner at andre som skulle hatt fri må jobbe, og synes ikke den tanken er noe gøy. Men egoistisk som jeg er tenker jeg at det må være greirer at noen som er herfra og har alle rundt seg her, kan jobbe i stedet for at jeg skal sitte alene. Jeg ville i hvertfall gjort det uten tvil, om det hadde vært en motsatt situasjon jeg da..

Vet ikke om jeg er i en depresjon, men jeg har det i hvertfall veldig tungt. Mye å tenke på, og få rundt meg her. Jeg har masse kontakt på tlf med familie/venner, men det er ikke det samme. Det er ikke gøy å være helt alene i en sånn her tid...

hi

Skrevet

Litt flåsete, men hadde jeg skulle sykemeldt meg for hvert av mine samlivsbrudd, så hadde det ikke gått særlig bra.. Du er i kjip situasjon! Det går over, ofre en jul der det meste er kjipt. Du har god tid på å endre på situasjonen om ett år. Ta detaljene en etter en, og styr så mye du kan. Får en følelse at det var du som gikk, da følger det skam og dårlig samvitittghet og det som verre er. Trur du har brukt tid på din avgjørelse, stå for den, gjentar: stå for den. Dette har vært gjort før, det er IKKE VERDENS UNDERGANG.Ta kontoll,jente, dette klarer du! Dette er jo ikke nytt, Samfunnsmessig, men det er revolusjon i ditt liv! Stå på jente, klem fra en gammel burugle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...