Gå til innhold

Døpe datteren min Andrimne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det egentlig skal stå Andrine der... Adrimne var veldig tungvint! Men Andrine er fint.

Skrevet

Du må gjerne døpe henne Andrimne, men jeg håper hun får et annet navn i folkeregisteret for Andrimne var veldig dysleksi-tungt

Skrevet

Holder en stor knapp på Andrine. Andrimne er liksom litt sammensatt. Men for all del, det er din jente!

Skrevet

Kjenner en som heter det, veldig norrøne foreldre, brødrene har også denslags navn... er vel ikke så fint,men distinktivt...

Skrevet

Andrimne ser jeg på som en skrivefeil. Dersom det ikke er det er det ikke noe pent... Virker veldig rart..

Andrine er fint :-)

Skrevet

tenker dette er en tulletråd.

Høres ut som Andrine på skavfylla!

Skrevet

Tungvindt er min foerste tanke. Men det er et navn jeg kunne blitt vandt til og i det minste forstaar man at det er et jentenavn :)

Vi vurderte ogsaa et litt spesielt norroent navn men fikk litt for mange spoersmaal om det var gutte- eller jentenavn saa da droppet vi det.

Skrevet

Det aller første jeg tenkte på var grisen i Valhall i norrøn mytologi, den som ble slaktet hver morgen og ble levende hver kveld. Den het Særimne.

Skrevet

Ja, den ble slaktet av kokken Andrimne. Men jeg trodde kokken var mann.

Skrevet

Andrimne er et guttenavn! Et stygt guttenavn!

Skrevet

Kokken Andrimne som slaktet Særimne var mann, ja.

Skrevet

Går ikke en dag uten at det kommer en med idiotisk navneforslag. Den ene dummere enn den andre. Helt utrolig...slår ikke feil i det hele tatt.

Skrevet

Ja, hvis du vil det så gjør du det. Bare for å si hva jeg syns : Bedritent navn.. :)

Skrevet

Kan ikke datteren din få være spesiell uten et sååå spesielt navn? Andrine er kjempefint, men Andrimre vil bare se ut som en skrivefeil!

Skrevet

Barna får ikke navnet sitt i dåpen.

Du døper ikke navn på ungen din. Ungen døpes i Faderens, Sønnen og Den Hellige Ånds navn.

Presten sier derfor ikke lengre "hva skal barnet hete", men "hva HETER barnet" under dåpshandlingen.

Navn kan ungen få uten å ha fest. Bare fyll ut skjema, vips har ungen navn.

Dåp er noe helt annet, og har ingenting med å få navn å gjøre.

Navnet er merkelig. Ser ut som skrivefeil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...