Gå til innhold

Hadde et innlegg her i går angående.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

at min gutt og en anen gutt ble tatt på fersken i bhg at de stod så og si nesten nakne på do og utforsket seg selv fikk høre fra dere at dette er normalt men alikevel så har jeg en ekkel følelse at gutten min får en dragning til gutter senere??

og føler meg misslykket som mor fordi han er sånn..selvfølgelig er han det beste som har skjedd meg og jeg vil jo det beste for han men føler aat ansatte i bhg klager så mye og det virker som at det er kun han som er "tidlig"i utviklingen.

er det virkelig normalt at gutter driver med seg og på hverandre osv..i 5 års alderen?

folk sier til meg som sagt at dette er normalt men mest lyst av alt så har jeg til er å ta han ut fra bhg..selv om det ikke er aktuellt.begynner på skolen til høsten og hva hvis dette fortsetter? vet at han vil lære seg om sex osv..etterhvert men tenkte på hva hvis andre unger blir skremt av det han gjør?

nå var det jo 2 st om det i bhg og jeg vte ikke hvem av dem som tok initiativet først.det gjør ikke de ansatte heller sa de men alikevel så er det vi som får skylda:(litt trist at det skal være sånn synes jeg.

hvordan skal jeg forklare for han at gutter ikke har sex med hverandre eller skal jeg bare dette ligge?

trenger råd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du link til gårsdagens innlegg?

De har jo ikke sex selv om de utforsker hverandre litt? Synes ikke du skal ta det så alvorlig:)

Jeg husker jeg og en venninne utforsket hverandre når vi gikk i bhg. og jeg er fortsatt så hetro som man kan få blitt.

Skrevet

"skal du ta på deg selv og utforske deg selv gjør du det når du er hjemme og for deg selv, og ikke på barnehagen."

skulle vel være en enkel og grei beskjed å formidle vel??

Skrevet

Det har ikke med sex å gjøre i hele tatt når de er så små.

Og heller ikke med legning.

En ting til; hva vil nå være så galt om din sønn senere viser seg å være homofil? Da er han skapt slik, og det er ikke noe du kan påvirke. Det eneste du kan gjøre med å "forklare at gutter ikke har sex med hverandre", er å virkelig la han forstå at du ikke aksepterer dette og at han bør skamme seg om han føler lysten for det.

Skrevet

Ja Hi, det er like normalt i dag også. Hører fra tid til annen om både gutter og jenter som liker å utforske seg selv in barnehagen (har venninner som jobber i bhg).

Du må gjerne si til gutten din at det er helt ok å ta på seg selv, men at han bør begrense det til sitt eget soverom, evt i badekaret. Kose seg på egenhånd gjør man nemlig alene, voksen som barn. :-)

Det er nok ikke allebarnehager som er like liberale når det kommer til akkurat dette punktet. Gutten din får nok ikke ødelagt seksualiteten sin av å få beskjed om å ikke gjøre dette i barnehagen lenger. Og dette er ikke et tegn på homoseksualitet, der kan du slappe av.

Skrevet

Hva så om han er homofil da? Det er ikke noe du får gjort noe med om du tar han utav barnehagen heller. Er man så er man. Husk at nå begynner vi snart på 2010, og folk blir mer og mer opplyste, så la oss håpe at de av våre barn som vokser opp som homofile slipper de fordommene som vår generasjon opplevde/opplever.

Tror du skal la dette ligge, og vente ti år, så ser du da.

Skrevet

Ja de har sagt til han at han kan gjøre det hjemme men hjemme vet han at vi er her og lettere å bli oppdaget mens i bhg så passer de ikke på sånn..

jeg skrev i går det som jeg skriver i dag nesten alt ihvertfall link finner jegikke igjen desverre:(

saken er som jeg skriver de ble tatt på fersken og drev på/med hverandre vist ,de i bhg er bekmret fordi de synes det ikke er vanlig men når alle andre sier at det er normalt hva skal man tru da? blir heeelt sprø jo hehe

Skrevet

Nei det hadde absolutt ikke gjort noe om han viser seg være homofil(elsker han uansett)

men trur ikke man kan vite det så pass tidlig som5 år men det bare slo meg en tanke derfor skrev jeg:)og takk for mange kloke svar fra dere.

setter pris på deres meninger og erfaringer!

HI

Skrevet

Du bør la det ligge! Husker jeg selv sto i et klesskap sammen med nabogutten da jeg var ca. 5. Vi hvisket til hverandre (siden de andre ungene sto utenfor): skal vi kysse eller skal vi pule? Kan ikke garantere for hva han kunne om temaet, men jeg visste i alle fall ikke hva pule var! Men jeg skjønte såpass at det var forbudt og spennende! Foreldrene våre visste naturligvis ingenting.. Ta det helt med ro! Gutten din er fremmelig. Kjæresten min fortalte meg at de holdt på ca sånn da de var myyye eldre, og han er seriøst ikke homo. Dette er naturlig. Husker forresten at jeg tukla med klassevenninna til søstera mi da vi var ti-tolv. Ingen av oss er lesbiske, så vidt jeg vet! Barn er seksuelle vesener, rett og slett. De leker for å utforske, ikke noe verre enn det. Det er liksom ikke mors "feil" at noen er homo, uansett kjønn. La det bare være, dette er en fase som går over. Hvis gutten spør, så forklarer du at de fleste blir glad i motsatt kjønn, men noen i samme, og sånn er det.

Skrevet

Ja er nok vanlig det som dere sier..ble litt lettet nå når det kom seriøse svar fra dere og alle sier det samme...skal prøve slappe mere av hvis jeg greier:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...