3 ferdigklekkede egg Skrevet 28. november 2009 #4 Skrevet 28. november 2009 Selma, har ingen god forklaring.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. november 2009 #5 Skrevet 28. november 2009 Liker begge, men holder en knapp på Nora fordi Selma kanskje blir litt for "svenskt" liksom?
Den heldige eier av ett barn Skrevet 28. november 2009 #6 Skrevet 28. november 2009 Er enig med 22.26 og 22.27
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #7 Skrevet 28. november 2009 Selma fordi det er kjempefint. Nora liker jeg ikke
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #9 Skrevet 28. november 2009 Tusen takk for svar! Jo flere meninger, jo bedre! Ha en fin lørdagskveld!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #10 Skrevet 28. november 2009 Jeg er bittelitt redd for "Hora Nora". Er det veldig tullete av meg? HI (også innlegget over her).
Ranveig R Skrevet 28. november 2009 #11 Skrevet 28. november 2009 Tenkte først Nora fordi det er veldig søtt og eg kjenner eit par nydelige jenter som heiter det. Men så tenkte eg kanskje Selma fordi eg IKKJE kjenner eit par av dei. Ganske mange Nora'ar rundt omkring no om dagen (i alle fall her).
3 ferdigklekkede egg Skrevet 28. november 2009 #12 Skrevet 28. november 2009 Jeg hadde en jente i klassen som ble mobbet Nora Hora, men nå er det et veldig, veldig vanlig navn så tror ikke det er noe problem.
blond Skrevet 28. november 2009 #13 Skrevet 28. november 2009 Nora, så vidt jeg vet har Ibsen aldri skrevet om Selma.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #14 Skrevet 28. november 2009 Nora! For Selma er og blir hun ene søstera til Marge Simpson..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. november 2009 #15 Skrevet 28. november 2009 Tenker automatisk Lagerløf jeg da, når jeg hører Selma (ikke noe galt i det da, nødvendigvis;)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #16 Skrevet 28. november 2009 Hehe. Selma var min mormors navn, og jeg syntes det var helt gyselig. Kunne aldri tenkt meg at det skulle blitt moderne. Men det har det jo blitt! Hadde droppa begge, jeg. Gått lengre tilbake, hva med Kaspara eller Antone? det er jo bare spørsmål om tid før de er heelt in. Da jeg fant navn til mine barn, særlig den yngste, var det kjempesjeldent, nå er det vanlig. Sånne ting går virkelig i bølger! Om ti-tjue år er Heidi, Anita og Trine helt på topp! Heng på, jenter!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #17 Skrevet 28. november 2009 Og det er en liten Selma, hun er ærlig verdt en sang. Det er henne, som jeg elsker, det er Selma denne gang! Hun er vårens unge, Selma, som himmelen fikk sitt blikk, drysser nye, gyldne stjerner over hver en vei jeg gikk. Hun svermet gjennom hager og i sommermarken grønn. Hun har lært i livets skole å bli svikefull og skjønn. Og hun synger glade sanger om en kjærest hist og her, og det er mange, mange som har Selma mektig kjær. Og jeg elsker også Selma, skjønt hun bryr seg niks om meg; men det er samme pokker, for jeg elsker henne, jeg! Og gud bevare Selma! Det blir all min salmesang. Navnet skjemmer ingen, Det er Selma - denne gang. Herman Wildenwey
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå