Ranveig R Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Eg har tydelegvis gjort eitt eller anna med nakken min (eller smerten sit vel egentlig høgt oppe i ryggen, innanfor eine skulderbladet), for no kan eg knapt vri meg og kan ikkje løfte noko med eine armen. Kva kan eg gjere med det? Og kor lang tid tar det å bli bra? Skal teoretisk sett vere på jobb i morgon kveld...
wirre;o) Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 kle på deg ull, gå en tur, smør på tigerbalm e.l, ta deg ett par ibux og legg deg til og sove med ulltrøye på- Nøkkelord: varme muskler.
lille sprelle Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 har antagelig fått deg en låsning. Ikke alltid den går over av seg selv. press deg til å gå en tur (gjerne med staver) for å bli ordentlig varm. Tøy ut, ta deg et glass vin og slapp av (avspenne) gjerne flatt ut. Ser noen foreslår varme - det er antagelig noe betent i muskulaturen, så da er det vekselvis med varme og kalde omslag som duger (ispose). Du vil gjerne få ned hevelsen i de musklene som arbeider med å prøve å få det på plass. Et alternativ også er å få en person til å "trekke" i hodet ditt. Ligg flatt på gulvet. La vedkommende legge en hånd på hver side av hodet ditt og trekke forsiktig slik at du blir "lengre". Antagelig vil det føles avlastende og smertelindrene. (alternativ om du er alene og er sprek nok og har en trapp med "mellomrom" i trinnene tilgjengelig så heng deg selv opp ned der slik at hodet ikke presser ned på kroppen men får litt "pause" God bedring! PS! bor du i oslo, kan du ta kontakt med kiropraktorvakten på klinikk for alle. det er dyrt, men verdt det! Har åpent også på søndager
Ranveig R Skrevet 28. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2009 Takk for tips begge to! Er varm, innsmurt og "ullen" for natta, håpar det er bedre til i morgon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå