Gå til innhold

Lite liv, bekymret å redd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har de siste 4 dagene kjent relativt lite liv fra magen. Jeg kjenner "dulting" nå å da men ikke de skikkelige sparka som han har drevet med bare jeg strøket på magen. Faktisk ikke kjent så lite liv etter at jeg begynte å kjenne. Er 30+6 i dag og har hatt ett komplisert svangerskap med blødninger fra uke 18 til uke 27, så skal kanskje ikke så mye til for at jeg blir redd heller. Var til JM i går å hun mente at vi skulle se det an, om det ikke ble bedre så måtte jeg ta kontakt å så bli sendt inn til sjekk på sykehuset (10 mil unna). Er det normalt at de kraftige sparka plutselig slutter slik? Jeg kunne ligge på siden å kjenne fot/hånd sparke/slå mot hånden min kraftig men heller ikke det kjenner jeg lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. jeg tror jeg ville ringt føden, trenger ikke være noe gale, men ikke noe kjekt å gå rundt å være bekymret og redd, bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite... de sier jo at vi skal ringe dersom vi er bekymra!

Skrevet

Det hørtes akkurat ut som sånn jeg hadde det forrige uke! Gikk 3-4 dager uten at det var sånn skikkelig action som det bruker liksom. til vanlig kjenner jeg sparkene ganske høyt oppe, og legen sa på forrige kontroll i uke 28 at baby lå med hode ned. Men så hadde jeg disse rolige dagene med bare noen svake dult innimellom(uke 31ca). Ble ganske bekymra og prøvde alt mulig for å få kontakt med den lille. Så plutselig samme kvelden som jeg lurte på å kontakte føden så kvikna det skikkelig til inni der igjen, men nå sparker ho på helt andre steder enn tidligere så lurer på om det kan komme av at ho har skiftet leie!?! Kan det ha noen sammenheng tro? ikke vet jeg.. er førstegangs forresten :) 32+2 uker på vei! Du får helt sikkert komme inn for en sjekk hvis du er bekymra, ikke noe særlig å gå sånn! håper det ordner seg :)

Skrevet

får ringe over helgen da. Ikke så lett å dra 20 mil i kveld/natt med en 7 åring, alenemor så det kviner etter for å si det sånn.

Skrevet

Han ligger i hodeleie her, som han har gjort det meste av tiden. Jm sjekket dette i går også :) Får uansett ikke til å dra inn i kveld/natt pga pjokken å så går vel siste ferje hjem kl 1 så det sier seg selv (hater å bo så langt unna sykehuset:( )

Skrevet

Det er nok lurt å være på sikre siden og få sjekket det. Men stort sett så er alt ok. Jeg hadde det sånn akkurat i uke 30 selv denne gang. Ca 3 dager med veldig rolig baby! Men han hadde snudd seg også da, og satt plutselig i sete med beina rett opp.

Jordmor sa at det kunne være derfor han var rolig - at han satt som i en bøtte. Kanskje han tok en "hviledag" fordi han hadde brukt mye energi på å snu seg. (Det sa legen etterpå at de ikke hadde behov for)

Uansett, jordmor tok en ul den dagen jeg merket det, og så at det var greit med fostervann og at babyen så ok ut - fin hjertelyd osv, bortsett fra at han var veldig rolig, (det var ikke jeg som bare ikke kjente det) men hun hadde ikke mulighet til å ta ctg og gjennomstrømningstest/doppler.

Så hun ba meg da om å ringe sykehuset hvis det bare fortsatte med mindre liv utover kvelden/helga.

Så selv om baby så ok ut synes jeg det var skikkelig ekkelt. For selv om han lå/satt dummere til enn før så var det liksom som han hvilte seg og gadd ikke prøve å bevege seg heller! Hadde svangerskapsforgiftnig sist og det begynte med lite liv - så jeg likte det ikke. Men på den annen side så blir jeg dermed fulgt godt opp nå, så de burde jo fanget det opp om det var noe.

Men heldigvis - hadde han en liten periode (1 time ca) den kvelden hvor jeg kjente ok med liv. Så ble han stille igjen (lite liv) 1 døgn. Bare små dult liksom. Nå og da. Det var totalt 3 dager med sånn ekkelt. Så ble det bra igjen. Det var noen dager etter jeg hadde tatt svinevaksina og, og var ganske trøtt selv, så synes ikke det var så kult med rolig baby da. En tenker jo mye rart..

Men lykke til - alt er nok bra med deg/dere og skal du se :-)

Skrevet

Takk for svar :) Blir det ikke bedre i morgen så får jeg ringe inn til føden å høre hva de har å si. Det er liksom siste utvei å dra inn dit, langt å dårlig føre, alene med en til å alt det der, pluss at jeg har vel snart klippekort på føden/svangerskapspoli. pga de tidligere komplikasjonene. Tenker at han har en roligere periode og kanskje han ligger litt anderledels, JM fikk ikke kjent noe godt på kontrollen på fredag pga jeg fikk kjempe vondt bare hun rørte meg nede i bekkenet men hun mente at han lå med hodet nede.

Skrevet

Ring føden du for å være sikker :-) Vil bare si at jeg heller ikke har kjent de kraftige sparkene de siste to ukene.... Bare dulting, men har tolket det med at det blir trangere om plassen der inne... :-) Men det spørs jo og hvor ofte du kjenner dultene....

Skrevet

Tror rett å slett at det er bare blitt trangere der inne jeg. Kjenner liv gjennom hele dagen, bare ikke så ofte å så sterkt. Har doppler hjemme også å hørte sist i går kveld/natt, var fin hjertelyd også.

Skrevet

jeg hadde samme opplevelse rundt den tiden.. og fødseslegen min sa det var normalt.. du SKAL kjenne noe liv iløpet av en dag.. men på det tidspunktet der,så sover babyen ca 20 av 24 timer.. så jeg ville slappa av om du kjenner noe liv iløpet av en dag :)

Skrevet

takk ;) det var noe slikt jeg håpa på å få høre :) kan ikke huske det var slik sist, men så er det 8 år siden jeg var gravid sist også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...