Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Håper de geistlige nå sitter og biter seg i skjegget. Som forøvrig sitter godt i postkassen. Måtte hun inngå partnerskap med dama si.
Patetica fåkksi Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 *husk at jeg ikke er norsk og alle andre sover*
Gjest cunning stunts Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 Utrolig kult. Særlig den der ekstremt avslappa tonen, nullsensasjonstonen. Digger dama og håper de insisterer på kirkebryllup.
Patetica fåkksi Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Hvem er det dere nakker om? Hun gamle dama, Köhn?
Patetica fåkksi Skrevet 29. november 2009 #5 Skrevet 29. november 2009 Ok, innser at det er Köhn, har det blitt en debatt om dette i Norge igjen (!) fordi to kvinner er sammen?
Pengetreet Skrevet 29. november 2009 #6 Skrevet 29. november 2009 Måtte de inspirerer mange skaphomofile i kirken til å stå frem! Jeg husker en episode fra den kirka som jeg ble komfimert i. Kantoren sto frem som lesbisk og flyttet sammen med kjæresten sin . Kirkerådet reagrte umiddelbart på denne utilgivelige synd og forlangt at kantoren kun fikk spille på orgelet og aldri vise seg fremme der hun kunne bli sett av menigheten. Og langt i fra lede et ungdomskor - gud bedre tenk om det er smittsomt!
Gjest cunning stunts Skrevet 29. november 2009 #7 Skrevet 29. november 2009 Jeg tror ikke noen har reagert her, egentlig, det virker ikke sånn - kanskje også fordi hun er godt voksen og pensjonert - og fordi hun er den hun er, kanskje. Men det du forteller om er jo antakelig nærmere "standarden" bortetter i mange avkroker (også de urbane avkrokene).
Patetica fåkksi Skrevet 29. november 2009 #8 Skrevet 29. november 2009 Seriøst? Altså, er homofobi virkelig fortsatt en utbredt pest i Norge? Jeg bor i en bortgjemt homokrok av Spania, internasjonalt kjent som populært reisested for homofile, og her kan jeg virkelig ikke se mye skepsis blandt heterofile, men egentlig på generelt plan oppfatter jeg det heller ikke som om homofobi er en stor greie i Spania lengre.. Spania var et av de første Europeiske landene som godtok homofile ekteskap (i 2005). Så forventer jeg hvertfall ikke at Norge er verre enn her, da det vanligvis er slik at om noe er bra her er det bedre i Norge, hvertfall på mentalt plan og antitabu m.m.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2009 Kirke er kirke uansett. De kan ikke leve med å ha homofile prester over alt. Noen steder går det fint. Noen steder går det ikke an. Så at hun som gammel biskop nå går ut og sier at hun bor sammen med dama synes jeg er kult. Men hun har jo alltid vært en som har kjempet for homofiles rettigheter. Hun og hennes like er i grunnen den eneste grunnen til å ha en statskirke. Man slipper en mørkemannbevegelse fra bibelbeltet. Samtidig som at den folklige kirken er med på å undergrave seg selv da... men det er en annen debatt. Heia Rose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå