Snabeltann Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Jeg fikk ikkee igjen mensen før etter 10 mnd sist. Fullammet. Fullammer nå og, lillemann er 10 uker, men han sover i syv timer uten pupp på natten.. Jeg vil ikke ha flere barn.. noen gang.. tror jeg:) tåler ikke p-piller grunnet migrene (jeg har prøvde åtte forskjellige merker), stoler ikke på minipiller (ble gravid med førstemann på dem), kan ikke bruke hormonspiral (fikk gjentagende store cyster på eggstokkene som sprakk, den verste smerten EVER, var på legevaketen og måtte få morfin flere ganger..og de vil ikke at jeg skal bruke det mer..) Jeg har også hatt kobberspiral to ganger. Den første fikk jeg akutt egglederbetennelse av, 41 og inn på Gyn avdeling.. Den andre fikk jeg massive blødninger av og gjentatte bakteriell vaginose-infeksjoner av. GITT OPP! Hoppe av i svingen? Hoppe av i svingen OG fullamme?
Neijasså... Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 Kondom? Pessar? Sterilisering? Amming, hopping i sving eller kombinasjon av disse er _ikke_ trygg prevensjon, det er veldig mange tette søsken som er blitt til på den måten...
meg & to små vampyrer Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 Hoppe av i svingen + amming er ikke spesielt god prevensjon. Kondomer og så sterilisering etter hvert er vel bedre.
Iselilja Skrevet 28. november 2009 #4 Skrevet 28. november 2009 Jeg fullammet, og hadde ennå ikke fått igjen mensen, da min 4 år gamle sønn ble unfanget. Så ja, det er "skummelt", selv om vi er kjempeglade for glippen vår Jeg ammet ca hver 3.-4. time døgnet gjennom. Har du sjekket Persona?
Sylteflesk Skrevet 28. november 2009 #5 Skrevet 28. november 2009 Hvis babyen sover 7 timer i strekk uten at du ammer kan eggløsningen brått være i gang igjen. Husk at det skjer FØR du får tilbake mensen. Jeg fikk igjen mensen etter 8 uker med fullamming og nattamming. Sannsynligvis fordi babyen lå på nyfødtintensiv de første ukene, så da ammet jeg ikke om natten før vi kom hjem, bare pumpet meg hvis sprenget ble for ille. Kondom er tingen for deg. Litt styr i begynnelsen, men det går greit. Jeg har god erfaring med kobberspiral, men det har tydeligvis ikke du, så skjønner at du ikke vil prøve det igjen. Jeg har blitt gravid etter hoppe av i svingen, så anbefaler i hvert fall ikke det.
Fire småtroll Skrevet 28. november 2009 #6 Skrevet 28. november 2009 Det er faktisk ganske mange søsken med bare et år (eller litt over et års) mellomrom rundt omkring, og de fleste har blitt til selv om mammaen ammet... Så jeg ville ikke stolt på den metoden. Jeg kan personlig skrive under på at det ikke virker å hoppe av i svingen, men for oss spilte det egentlig ingen rolle da, vi ville ha en til etterhvert. Den kom bare litt før planlagt. Så har jeg valgt å sterilisere meg, er kanskje det som er løsningen for deg også om du er helt sikker på at du ikke vil ha flere.
Snabeltann Skrevet 28. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2009 kanskje sånn baby-computer er tingen.. personna eller babycomp eller hva de heter for noe? har prøvd pessar også, det er no SKIKKELIG herk sterilisering, huff ja, det er sikkert det beste, men det er så endelig lissom, så det vet jeg ikke om jeg tør!! Jeg er 30 år og har to barn, og blir så ekstemt dårlig under svangerskapet (hypermesis), er derfor jeg ikke vil ha flere tror jeg sluter med sex til saken er løst! (tenker på det at jeg faktisk kjenner flere som har søsken med et års mellomrom haha)
olla Skrevet 28. november 2009 #8 Skrevet 28. november 2009 vi har hoppet av i svingen, og prøvd å planlegge ut ifra når mens er, og når en kan bli gravid, og all statisktikk på min mens skulle tilsi at det var safe, men gravid ble jeg. Jeg har også prøvd flere merker p-piller, og har endt opp med kondom, brukt det i 3 år nå, og tenker på sterilisering, men det er liksom så endelig. Har også som deg hatt hyperremesis, derfor jeg ikke vet om jeg orker flere, men har litt lysst også....så derfor blir det kondom litt til i hvert fall.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. november 2009 #9 Skrevet 28. november 2009 Har du prøvd cerazette? minipille med like lang virkningstid som p-piller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå