meg36 Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Hei Jeg er plaget av sterk angst og tar en sobril hver dag. Fastlege, jordmor og legen på sykehuset sier det er helt greit. Er det noen andre som gjør det? Vil gjerne høre om noen andre. Jeg vet hva som står i felleskatalogen og trenger ingen advarsler! Så please ikke fortell meg at dette er farlig. Jeg tok sobril i mitt forrige svangerskap og det gikk greit. Hilsen meg
snuppe<3mai10 Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 Har ikke noe erfaring med graviditet og sobril, men det er jo viktig for barnet at du har det bra! Og du skriver at det er i samråd med leger og jordmor. Håper du får hjelp i forhold til angsten, da jeg kan tenke meg at det må være tøft å være gravid og streve med sterk angst.
mamma og my Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 Hei, jeg jobber med mange pasienter som bruker sobril. Jeg har ikke tenkt å fortelle deg om farene ved bruken, det er sikkert veid opp mot nytteverdien for deg. Jeg ser også at du ikke ber om råd, men likevel... Vil bare tipse deg om at det finnes andre måter å jobbe med angst som kan gi deg bedre effekter enn sobril. Det finnes også andre legemidler som kan hjelpe godt mot angsten som ikke har de negative effektene som sobril kan ha. Så dersom du føler deg usikker på det å bruke sobril som gravid, be legen din hevise deg til spesialist for å finne ut av alternativene.
NormaJean Skrevet 28. november 2009 #4 Skrevet 28. november 2009 jeg brukte sobril under forrige svangerskap. Ikke hver dag, men i en periode ofte. dette fikk jeg klarsignal av spesialist i fostermedisin på Riksen. Så føler meg veldig trygg på at rådene jeg fikk om at det gikk greit stemte! Du har jo også fått samme beskjed, så i utgangspunktet så burde man jo føle seg trygg da;) Jeg har ikke angst (til vanlig) men var oppe i en personlig krise og hadde det veldig tungt! Men jeg forsøkte å bruke så lite som mulig, mest fordi jeg ville forsøke å greie meg uten. Du får nok god hjelp, hør på legen din og hvis du er usikker, be om henvisning til spesialist.
meg36 Skrevet 29. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2009 Nei ba ikke om råd for jeg har prøvd alt. Tro meg.Gruppe terapi, eksponeringsterapi, angstringen, en til en terapi med psykolog og psykriater.Brukt mange mage år på dette. Andre medisiner har jeg også prøvd, men får ikke bukt med det og blir bare værre når jeg blir gravid:-( Men takk uansett. Hilsen Meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå