ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Har vi krav på 5 ukers ferie både det året man går inn i permisjon og det året man går ut av permisjon? Min termin er 12.juli 2010. Hvis jeg da tar 5 ukers ferie för permisjonen, vil min siste arb.dag bli 17. mai. Går dette? Men kan jeg ta 5 ukers ferie etter endt permisjon i 2011 også, slik at tiden hjemme med barnet blir 5 uker lengre?
Gjest Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 Ja, du kan gjøre det slik du sier. Men du kan også spare ferien 2010 til etter at barnet er født (eventuelt søke om å overføre ferien til 2011). Du kan ha opphold i permisjonen din for å avvikle ferie - da får du jo ti uker ekstra med barnet (inkludert ferien 2011).
NormaJean Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 jeg hadde gjort som lykke74 skriver, ta ut ferien mens du har perm. vanligst å gjøre det sånn. eller er det en grunn til at du vil ta ut 5 uker ferie før barnet blir født? men vil også anbefale å spare iallefall 1 ferie uke til en gang etter endt perm da, kjekt å kunne ha en liten familietur etter permisjonen også
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 28. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2009 Takker for svar Grunnen til at jeg skulle evnt. tatt ferie för perm. var ganske enkelt at jeg er blitt omplassert til et arb.sted jeg ikke vil være, så tenkte jeg på muligheten for å korte ned tiden på dette stedet så mye som mulig. Men selvsagt hadde det vært fint å hatt de ukene med den nye babyen i hus også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå