Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #1 Skrevet 28. november 2009 Jeg skrev innlegget "Sambo stinker..." for litt siden. Nå har jeg bestemt meg for å dra. Klarer ikke mer nå. Ikke bare det at han er uhygienisk. Men hvordan han er som person... Så da trenger jeg litt informasjon om hvilken støtte jeg får fra NAV og hva slags papirer de skal ha. Jeg aner ingen ting om dette
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. november 2009 #2 Skrevet 28. november 2009 Jeg husker deg. Jobbet også en del med å få bf til å bli renslig når vi flyttet sammen. Hadde en del drastiske tiltak, men de fleste virket og selv etter at jeg flyttet har han med seg en del av de gode rutinene =) Siden du lurer på støtte fra nav har dere vel barn sammen? Det ligger masse nyttig info på aleneforeldredebatten.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 Hva er grunnen til at du forventer støtte fra NAV? Ikke meningen å være kjip, men i å fIytte fra samboer gir ikke automatisk støtte fra NAV. I utgangspunktet må du vel jobbe for å kunne forsørge deg selv og evt. barn uavhengig om du bor alene eller ikke. Du vil jo få bidrag fra far om dere har barn.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #4 Skrevet 28. november 2009 baby er bare 4 måneder. Litt tidlig for meg å begynne å arbeide da vell?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #5 Skrevet 28. november 2009 Jo, å flytte fra barnefar, med små barn, gir støtte fra NAV automatisk;) Tror ikke du vet noe om akkurat dette;) Overgangsstønad, har du jobb så reduseres den med 40 øre pr tjente krone. En ekstra barnetrygd i forhold til antall barn. Stønad til barnepass om du jobber, er student eller meldt som reell arbeidssøker. Barnebidrag fra barnefar Og har du lav inntekt, så kan du søke bostøtte gjennom kommunen. Bare husk at siden dere har felles barn, så må dere til obligatorisk mekling ved brudd. Hos familievernkontoret i deres hjemkommune.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå