Gå til innhold

Hvordan vil dette skilsmisseoppgjøret bli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg velger å gå fra min mann da. Jeg kommer til å få hovedomsorgen og han normalt samvær (hvis jeg i det hele tatt får ham til å ta såpass...)

Jeg er arbeidsledig. Kan jeg få os i tillegg til dagpenger?

Men så er det huset. Han kjøpte det før vi ble sammen. Vi refinansierte 700 000 av lånet da vi var gift. Lånet er på 600 000 nå, pluss at han skylder vel en million til sin bestefar på huset. Arv er særeie, så dette som skal trekkes av arven i framtiden, kommer jeg til å måtte betale halvparten av det? Jeg er jo ikke arvingen til bestefaren... Hva med resten av lånet, må jeg betale halvparten av det også? Det står jo i mitt navn også... Eller må han kjøpe meg ut av huset for verdien av det?

Jeg tør ikke å dra for jeg er redd for å ende opp med høye lån som jeg ikke kan betjene. Har jo bare 9000 utbetalt i dagpenger, kontantstøtte og barnetrygd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første du kan gjøre er å finne deg en jobb som gir en grei lønn. Dagpenger er noe man kun får i 52 uker uansett

Skrevet

Hva med huset? Du blir i hvert fall IKKE sittende med noen gjeld hvis han beholder huset eller dere selger det. Tvert imot får du nok ut noen hundre tusen.

Hvis DU derimot vil beholde huset, må du overta all gjelden (inkludert skylde bestefaren 1mill) og i tillegg låne noe mer for å betale noe til mannen.

Du har bare 9.000 nå, men etter at du blir separert får du nok det dobbelte: Kanskje halv OS plus dagpengene plus KS plus bidrag plus barnetrygd plus enda en barnetrygd og småbarnstillegg.

Skrevet

Om hun er arbeidsledig må hun ha barnepass og betale for det så hun får neppe KS om det ikke er dagmamma hun bruker.

Hun kan ikke bestemme at hun skal ta over huset hans.

Hva hun får for huset kan ikke være så veldig mye siden han hadde kun 700 000 kr i gjeld da de ble sammen(+gjelden til bestefaren) og har 600 000 kr i gjeld nå(+ gjeld til bestefaren).

Hva hun kanskje får er halvparten av verdiøkningen etter at de ble gift.

For å få OS må hun kunne vise til separasjonspapirene og meklingsatest.

Hva med å finne en jobb?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...