Gå til innhold

Hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger brystpumpe (tror ikke jeg vil ha manuell) og termometer til den lille. Og babycaller med to trådløse mottakere. Og med det samme vi er i farta....hva med tåteflaske og smokker uten BPA?Hvilke typer skal man velge? Har skjønt at enkelte flasker er bedre enn andre med tanke på luft i magen.

Hvilke erfaringer har dere med hva som fungerer best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her i gården har vi Medela elektrisk brystpumpe, med medela flasker til. De er BPA-free :o) hvis jeg skal ha flere flasker tror jeg det blir dr.Brown (som vistnok er supre mot luft i magen)

Supernova babycall (tror ikke det er to mottakere til noen type, men Supernova er i alle fall trådløs både foreldredel og babydel)

Termometer har jeg fått av søstern...men vil tro at det de har til baby på apoteket må være bra nok :o) også har jeg kjøpt to NUK smokker - tenker det holder til vi ser om hun er ei smokkejente eller om det er bortkastede penger å kjøpe fler :o)

lykke til med dine valg :o) blir nok bra uansett, tenker jeg :o)

Skrevet

Har Avent isis brystpumpe(eller noe sånn) fra forrige. Syntes den var grei, var både manuell og elektrisk-kunne velge hva jeg ville bruke.

Har tidligere brukt både Avent sine flasker og Dr Brown, men synes Dr Brown sine var et pes å sterilisere...er jo en million deler til dem, i tillegg til at flaskene er så lange at jeg måtte bruke to kasseroller for å få kokt alt. Upraktisk!

Doro babycall har en fast del og to mottakere! Har den, og synes den er super. Lang rekkevidde også:)

Termometer, du bør ha flexitip (bøybar tupp), ellers er det vel uansett merke.

Lykke til med shoppingen:) hver sin smak....

Skrevet

Jeg spurte på apoteket hvilke termometer de hadde til spedbarn. De hadde bare en type som var beregnet på babyer, og det passet meg aldeles utmerket, for alt annet finnes det ti tusen varianter av.

Har kjøpt tommee tippee-flaske, den skulle vist være bra mot kollik og den beste å kombinere med amming, fordi den er formet mer som ett bryst enn vanlige flasker. Men har bare kjøpt en foreløpig, kjøper heller fler om vi er fornøyd med den og har bruk for fler.

Smukker og brystpumpe tenkte jeg å høre litt om på sykehuset, hva de anbefaler. Trenger ingen av delene fra dag en uansett.

Babycall har jeg ikke begynt å tenke på enda engang. Vi har ganske liten leilighet, så vil ikke ha så mye bruk for det til daglig. Er nok greit å ha etterhvert, men har bestemt meg for å prioritere det vi bør ha i hus FØR fødselen først, så tar vi det heller derfra.

Skrevet

JA, kjøp elektrisk- det er absolutt verdt noen hundringser ekstra!! Medela Swing er en kjempegod elektrisk pumpe, og litt billigere enn Avent sin er den også (og mye bedre, pga de to ulike pumpemodusene som simulerer babyens sugetak). Denne brukte jeg fra dag 1 omtrent, selvom jeg fullammet, veldig greit å pumpe ut en del helt i starten når man har melk i overflod for å fylle opp et aldri så lite mm-lager i frysern til senere bruk ved barnevakt e.l.

Av flasker er det vel Avent sine som er mest populære, jeg er også godt fornøyd med dem. De finnes nå i BPA-fri versjon; sjekk på pakka at det er den riktige versjonen=) De finnes i vanlige dagligvarebutikker, så for min del var det nok å ha 1 flaske klar før fødselen, og så supplerte jeg bare litt etterhvert når jeg fikk behov for flere=)

Anbefaler forøvrig også å ha en kartong m ferdigblandet MME i hus før fødsel, i tilfelle plutselig puppestreik og sultkatastrofe en sein søndagskveld i starten;)

Doro Babycall BM 35+1 er en bra babycall med to trådløse mottakere i tillegg til den faste, hvor den ene trådløse kan brukes ute i vogn e.l.

Skrevet

Jeg har Dr.Browns manuelle brystpumpe og en flaske. Kjekt å ha noen ganger, men jeg fullammet jo da. Den skal være bra mot luft i magen og kolikk hvertfall. Synes det var greit å ha manuell jeg, ble ikke så ofte at det ikke gikk bra.

Babycall, der anbefaler jeg Doro, den som har tre enheter.. Det er en som kan stå kun på strøm ved sengen, også er det to trådløse enheter som kan lades opp. Den ene brukte jeg da mye i vogna ute og den andre som mottaker fra de to andre. Så er det jo perfekt som reisesett da.

Smokker har jeg kjøpt litt forskjellig, men er mest glad i MaM sine. Men mulig det er noen av de det ble påvist det der stoffet i.. Husker ikke.

Skrevet

Tusen takk for hjelpen alle sammen:) Er jo så mye å velge i, så kjempefint med gode tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...