Gå til innhold

Barn og briller???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har en sønn på 6år nå, og han må begynne med briller. Moren hans vil ha 4000kr av han til brillene, men svogeren min mener at deler av summen blir dekker dersom han skal ha briller? Stemmer dette?? Er liksom så greit å vite:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvorfor han må ha briller. Reglene sier at det må være "ledd i behandling" for at briller skal dekkes av nav. De dekker i tilfelle glass, arbeid + bittelittegran på innfatningen. Ledd i behandling er det hvis han feks skjeler, har styrkeforskjell på over 2,50 på øynene, skjeve hornhinner på over 2,50 og så er det vel noen andre ting jeg ikke kommer på nå. Hvis han "bare" er vanlig nærsynt eller langsynt dekker ikke nav noen ting og mor og far må dekke alt. Men jeg syns 8000kr for et par briller til et barn var mye hvis ikke han har veldig høye styrker som tilsier at han trenger spesialglass.

Skrevet

Takk for svar, skal undersøke det litt nærmere:)

Skrevet

Man får dekket 600 kr av innfatningen hvis man tilfredsstiller de kravene som er nevnt over her. Jeg har keratukonus som gjør at jeg har veldig "skjeve" hornhinner, med en astigmatismekorreksjon på over -6 (Skjevehornhinner). Disse glassene er spesielle, men glass og innfatning kostet da ikke mer enn ca 5000 kr (riktignok dekket av nav). Barnet trenger en god innfatning, men den behøver ikke være svindyr. Tror jeg hadde ville sett prisoverslaget før jeg hadde betalt.

Skrevet

Og svaret er http://www.specsavers.no/vore-tilbud ;)

Har selv ei tøtte med varierende langsynhet, skjeve hornhinner etc, og betale litt kr. 1995,- for to par med spesialbriller. Av dette dekker Nav kr. 1400,-.

Synes faren kan fortelle at han vil dekke havlparten av det billigste alterntivet, og at hvis mora vil ha designbriller så kan hun få betale dette selv.

Har selv et barnehagebarn og kan skrive under på at briller blir både hardt og stygt behandlet og varer ikke så veldig lenge.

-----------

Du Barn av regnbuen ☆:*´¨`*:☆, får du virkelig dekket 600kr?

Er dette fordi du er voksen? Eller fordi du ikke tilhører Nav Midt-Norge som kun dekker kr. 400??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...