Gå til innhold

Hva hadde dere blitt glade for i nyfødt presang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bli tante i januar og gleder meg masse til det. Det ser ut som det blir en liten gutt. Jeg strikker selv en del og har blant annet et strikket babyteppe i alpakkaull (skikkelig mykt og varmt) og så har jeg sett på en dress som jeg har lyst å strikke (en kjøredress el til å ha i vogna). Er dette noen blir glad for? Eller er det slik at man får for mye av dette? Tenkte også på noe man evt kunne kjøpe. Evt noe å bære i? Hva hadde dere blitt glade for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres helt kjempeflott ut!

men om du vil gjøre noe mer, så var det jeg satte mest pris på ferdige middager til fryseren!

bæretøy er selvsagt også en flott gave (de elastiske sjalene på babyshop er kjempegode). Vi fikk det og brukte det veldig mye det første året.

Skrevet

Når jeg så overskriften din tenkte jeg at jeg ville blitt fryktelig glad for gavekort.

Gjerne et som går på hele senteret.

Babyen får jo gjerne _mye_ klær i gave, men med et gavekort kan en jo velge selv. Enten kjøpe til babyen når h*n blir eldre, eller kjøpe noe til seg selv. Etter en graviditet og fødsel er det noe en virkelig føler behov for!

Men som tante skjønner jeg godt at du vil gi noe mer handfast til babyen :)

Jeg er veldig glad i strikkeklær! Elsker å få det til ungene mine.

Men igjen, en baby får jo enormt mye da. Så det kommer jo litt ann på hvor mange som strikker og hva de evt strikker. Kjedelig å få mange babydresser som de ikke rekker å bruke før det er for smått også.....

Jeg var veldig glad for alle strikkelabbene jeg har fått til mine. Har fått mange til alle 3 og de har vært slitt når de har blitt for små.

Et babyteppe er forresten helt supert!

2åringen min nekter å gi fra seg sitt som hun fikk da hun ble født ;) Er veldig glad i og knyttet til det. Godt å bruke enda.

Skrevet

Klær er jo en veldig populær gave, men ofte har man jo kjøpt endel selv, iallefall hadde vi det. Men ullbodyer i str 68 var veldig gode å få, fordi str varte leeenge (fra barselavd til nå 3mnd gammel) og myk ull er det beste for en liten kropp som ikke liker å fryse.

Det andre vi fikk som jeg bruker hver eneste dag, er mor Signes babyteppe i merinoull. Strikket for hånd, fjærlett og lunt og varmt. Lett å vaske, tørker raskt oppå et rent håndlkle noen timer.

Ellers, gode babyoljer, det går det mye av.

En fargerik rangle til h*n blir litt større, og noen søte "tøffler" til å ha utenpå litt for lange strømpebukser/drakter har også vært mye brukt.

Skrevet

strikkeklær var nok noe av det jeg satte aller mest pris på :) bare pass på å strikke dem akkurat så store at de ikke blir for små på en uke, men ikke så store at man må vente et halvår på å få brukt dem.

Og jeg strikket selv et babyteppe i ull til jenta vår, hun bruker det fortsatt og jeg er så glad i det teppet! (hun er 17 mnd)

Skrevet

Jeg strikker mye, og mye har jeg gitt bort!! Ser ut som det blir godt mottatt!!! Bra det!!

Da strikker jeg videre!!

Skrevet

Jeg synes hjemmestrikkede klær er helt supert å få. Er selv allergisk mot ull, så jeg kan desverre ikke strikke noe selv. Her får babyen som kommer i januar er nydelig sparkebukse av min mor, og snuppa som er halvannet får en fin strikkekjole til jul. (Jeg fikk være med å plukke ut mønster) Jeg syns det er ekstra stas med de plaggene i forhold til kjøpte klær, og vi har fått mange kommentarer på strikkeklærne til snuppa.

Skrevet

Åh supert og få hjemmestrikket tøy. Spesielt ullbukse feks =D

MYE bedre enn en genser og bukse fra H&M. Det kan man kjøpe selv, men langt ifra alle som kan strikke slikt selv. :)

Skrevet

Jeg hadde blitt glad for hjemmestrikket tøy, men enda gladere for en spa behandling=)

Skrevet

Jeg hadde nok blitt aller mest glad for noe til meg selv:)

Vi har selv fått mye av alt til babyen, også strikkaklær. Mye får vi nesten ikke brukt før det blir for smått:(

Jeg gikk et gavekort på massasje til meg selv, og det avr gull verdt:)

Skrevet

Jeg er kjempeglad for alt min mor har strikket til mine barn. Kjørepose, sånn til å ha i bilstolen, er jeg veldig glad i. Putt ungen nedi og ferdig med det. Nå driver hun på VM-mønsteret på en slik kjørepose. Gleder meg til den er klar.

Deilig med teppe også. Lunt og godt med ullteppe. Like fint som vognteppe, som å tulle rundt den lille på fanget.

Ellers er jo en sånn babygym genialt. Men de pleier være dyre. Fikk en bunadsnål til lillegutt her, og den bruker jeg på strikkejakkene hans. Armbånd med inngravert navn liker jeg også. Det sitter på ham hele tiden, bare be gullsmeden sette på ett øksen.

Skrevet

Har fått mor Signes babyteppe (Nøstebarnteppe) til begge våre, heilt supert!vFekk og ein ulldress til lille, brukte den heile vinteren (ho var fødd i november).

Alltid kjekt å få strikketøy!

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempe glad om noen faktisk hadde tatt seg tid til å strikke noe til meg/babyen..

Av de fleste fikk babyen masse klær.. Mens tanten min hadde strikket et flott teppe, og en venninne hadde kjøpt en haug med bleier, salver, ammebh, stellehåndkle, og vaskekluter. Det er faktisk kun de to gavene jeg husker hvem jeg fikk av.

Kan jo skylde på ammetåka, men tror nok heller det var at de to gavene skilte seg ut i forhold til resten..

Strikkeklær får man ALDRI for mye av spør du meg.. Jeg har kun fått det teppe, og jeg har kjempe lyst på mer strikketøy til jenta mi.. Men jeg kjenner ingen som strikker/har ork til det..

Skrevet

Tusen takk for konstruktive tilbakemeldinger:o)

Jeg har bestemt meg for et babyteppe og en dress i str 6 mnd. Så får vi se om vi kjøper noe, kanskje vi spleiser med besteforeldre på noe større de har bruk for.

Skrevet

Høres ut som en flott presang, men er det ikke litt dumt med størrelse 6 mnd. om han blir født i januar? Da passer den jo midt på sommeren.

Skrevet

Jeg har blitt mest glad for klær som ikke alle andre kjøper som sokker, strømpebukser, pysjamaser og luer.

Jeg er ikke så glad i å få ting i ull fordi jeg selv syns det er veldig ubehagelig + minstemann har en tendes til atopisk eksem som blir forverret av ulltøy. Men strikketøy som ikke kommer for nært huden er greit nok. Minuset med hjemmestrikket er at det ikke kan byttes om man ikke har helt samme smak for hva man syns er fint.

Skrevet

Strikket pledd er fantastisk!

Men pass på størrelsen om du strikker noe, er såååå trist å få ting som ikke passer når man vet noen har brukt mye tid på det. Jeg har ei februarjente, og fikk endel strikketøy som passet midt på sommeren.

Hvis babyen blir født i januar, ville jeg satset på noe som passer neste vinter faktisk. I begynnelsen vokser de jo så fort, og ligger nedi baggen hele tiden når de er ute ...

Skrevet

Høres ut som en super gave.

Sønnen min er født i januar og fikk et kjempefint hentesett i naturfarget ull.

Selv strikket jeg alpakkateppe til ham, gull verdt!

Det han brukte så og si hver dag frem til han var 4 mnd var teppet, ulljakka, lua og sokkene oppi skinnposen sin. Buksa ble lite brukt.

Det var i str 3 mnd og det var perfekt.

Sokkene hadde form som små støvler med knyting og satt utolig godt på.

Det meste faller jo av sånne små myke babyføtter...

Ville kanskje gått for todelt hvis babyen kommer til å ligge mer i vogn enn å kjøre bil.

I str 3 mnd der du legger til 1-2 cm på ermelengden?

Skrevet

Jeg syns du skal strikke den dressen i str 6 mnd jeg, da kan de bruke den nå i vinter. For min egen del er jeg mer glad i en bukse som går helt opp, type sparkebukse og jakke. Det kan man bruke mer enn en hel dress. Litt mer styr å ta av og på da... Jeg har også strikket en sånn pose med ermer, den har blitt brukt masse i vogna. Da kan de legges ut selv om det er nokså kaldt uten at man må kle på masse klær.

Skrevet

Jeg har nyfødt baby, og det fineste jeg har fått er absolutt hjemmestrikka ting! Får ikke nok av det :-) "Vanlige" klær får man jo nok av, men ikke hjemmestrikka. For en flott gave :-)

Skrevet

Hjemmestrikket er kjempefint å få. Personlig og praktisk og nyttig på en gang.

Men tenk på størrelsen i forhold til årstiden hvis det er tykk ull du strikker i. Et barn som er født i januar vil nok bruke ull kanskje fram til mai, da er ungen fire måneder gammel. I juni og juli bruker man ikke en ulldress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...