Gå til innhold

Her er jeg. Svar meg hvis dere kan, please!


kjærlighetsbarn_2010!

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om det går an å få henvisning til tidlig UL av legen? I så fall hvilke grunner må man ha da? Jeg har hatt en provosert abort for fire og et halvt år siden (pga jeg var veldig syk av sf) og så hadde jeg en SA i august i fjor... Er nå kjemperedd og nervøs for at ting skal gå galt nå. Er etter mine beregninger 6+2 idag, men er usikker på om det jeg kjenner er normalt eller ikke.

 

Jeg kjenner det veldig godt nederst i magen hvis jeg tar i (hoster, nyser, snyter meg etc). Det er ikke direkte smerter, men kjenner det. Er det normalt?

 

Har også en del utflod (slim) tykk, grøtet masse... Vanlig?

 

Er sliten, trett, svimmel og humørsyk. Orker ikke noe. Blir svimmel av å gå i trapper og stå oppreist over tid.

 

Skal til min første kontroll 16.12.09, men det føles som en evighet til.

Er det noen som kan berolige meg? Vil liksom ikke mase meg ihjel på legekontoret heller :-S

 

Ps: Hva er urinveisinfeksjon? Hvilke symptomer gir det? Hva er behandlingen for det?

 

På forhånd tusen takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du kan bestille time hos en gynekolog, men de har ofte litt lang ventetid. Jeg skal til min gyn når jeg er i uke 11. Jeg må betale for det, men det er helt greit. Får ultralyd. Gikk der da jeg var gravid med nr to også.

 

Jeg hadde veldig mye murring i magen de første ukene denne gangen. Mens smerter som var ganske vonde. Eller sånn vondt at du hele tiden merker det, men levelig, hvis du forstår. Kan ikke huske at jeg har hatt det før. Det har gitt seg litt nå. Er i slutten av uke 8.

 

Har ikke mistet selv, så jeg vet ikke hvordan det føles.

 

Utflod er vanlig i starten av svarngerskapet.

 

Har ikke hatt urinveisinfeksjon selv, men tror det er vondt når du tisser og hyppig tissetreng.

 

Håper svaret mitt hjalp deg litt! selv om jeg ikke kunne svare på alt.

 

Lykketil!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan svare på det angående urinveisinfeksjon.

Det stemmer at man har vont når man tisser. Jeg bruker å si at det kjennes ut som at man pisser piggtråd :P

I tillegg kjennes det ut som om man vil tisse hele tiden, og så kommer det bare litt om gangen.

Om det går for langt før man får begandling kan det føre til blod i urinen og også feber.

 

Man kan lett få urinveisinfeksjon (UVI) etter sex, derfor bør man alltid tisse etter sex slik at man får tisset ut eventuelle bakterier som kan ha sneket seg opp urinrøret.

 

Lykke til med graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de aller fleste mellomstore og store byer kan du få ultralydtime nesten på dagen hos private gynekologer.

Ta en titt i gule sider og søk på ultralyd + byen du bor i.

Skal du ha henvisning fra lege og så til en gyn som tar henvisninger - kan du måtte vente nesten like lenge som på den ordinære ultralyden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...