Gå til innhold

Gravid og solarium

Anniq 83  ♥Samuel 31.03.10♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg bare lurte på om noen av dere tar solarium under graviditeten. Jeg bare kunne øsnke jeg kunne fått litt farge på kroppen igjen.

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil også få litt sol på kroppen, men jordmor sa at det var veldig lett for å få ujevn farge og piggmentflekker/leverflekker, så tror jeg bare skal vente.

Skrevet

Jeg gjør! Etter sydentur i vinter har jeg jevnlig tatt solarium, og det er så DIGG å være litt brun på skrotten, og ikke liiiiiikblek nå i mørketida som jeg ellers er!

Bare håper jeg klarer å ligge på rygg en goood stund til, slik at fargen ikke blir borte i løpet av vinteren. Har jobbet SÅ hardt altså... ;P

Har ikke merket noe til disse flekkene... Enda!

Krysser fingre for at de ikke kommer... Har ganske jevn hudfarge fra før..

;D

Skrevet

har tatt sol ja. er ikke som de fleste andre så jeg har ikke denne intense varmen som gravide får, syns det er veldi deili å ligge ti min i sola nå får tia. :) Har ikke merka noe til flekker ol.

Men ellers kan jeg anbefale spraybruning, det funker som en drøm d oxo ;)

Skrevet

hadde holdt meg unna solarium pga stygge pigmentflekker. Var i syden i sommer, og endte opp med masse brune flekker i panna + flekker på armene og hendene. Ikke mye vakkert! Har aldri hatt dette før..og måtte smøre på med selvbruning for å jevne ut fargeflekkene ;p

Skrevet

Har lurt på det samme selv. Ser at dere tenker på flekker, men er det helt greit for fosteret at vi tar sol? Kjempedigg og ta sol nå på høsten/vinteren...:)

Skrevet

Det er jo ikke noe annerledes å ta solarium på vinteren, enn det er å sole seg om sommeren. D er jo akkurat den samme strålinga (UVA og UVB). Disse strålene får vi jo naturlig fra sola om sommeren. Strålinga går ikke dypere ned i huden enn 0,5 mm, og det er til det hudlaget hvor det dannes pigment. Babyen får absolutt ingen stråling! Da skulle vi hatt mange stråleskada babyer fra mødre som har gått gravide på sommerhalvåret, og d har vi IKKE ;) Eneste man skal passe på er å ikke ligge for lenge, for man har lettere for å bli for varm i et solarium, enn hvis man ligger på stranda hvor det er godt med gjennomlufting. Jeg ligger maks 15 min i gangen når jeg tar solarium. Tar d ca 3 ganger i måneden. Har litt lett for å få pigmentflekker, så må være litt forsiktig. Ser ikke fint elrs. Pigmentflekker har man forøvrig lettere for å få, fordi pigmentdannelsen i huden er økt under et svangerskap. Man blir derfor også raskere brun når man tar solarium. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...