Gå til innhold

Redusert stilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å gå ytterligere ned i stilling. Vet at det vel lønner seg å jobbe fullt for å få max pensjon fortest mulig, men tror hensynet til lille snupp på 16 mnd veier mest.

Jobber nå 80%. Har kun gjort dette siden august, og vet jeg trekker for mye skatt. Har beholdt det trekket jeg hadde på full lønn (417000,-)

Har i kveld prøvd å finne ut hva jeg vil sitte igjen med i måneden dersom jeg begynner i 60% fra og med 1. januar....

Jeg er ikke alenemor, men er samboer med barnefar og vi har (dessverre :) adskilt økonomi, så dette regnestykket kommer kun an på meg og mitt. Dersom han vil bidra litt, så blir det en bonus... Barntrygden går forøvrig til meg :)

Jeg blir ikke klok på disse skattekalkultorene på nettet, så prøver å spørre her.... Hvis ikke får jeg kanskje ringe NAV.... (har ikke lyst til det akkurat...)

I 100% stilling vil jeg i 2010 tjene 417000,-

I 60% stilling 250500,-

Jeg har stort lån da.... Boliglån på 1,5 mill og studiegjeld på 420000.

Så blir ikke mye igjen etter at disse er betalt hver mnd.

Men med så stor gjeld og så lav inntekt, må jo skatteprosenten bli veldig lav, eller??

Noen med en ide om hvor lav ca???

Elles kan jeg nevne at vi har ett barn (16 mnd gml), vi er ikke gift. Jeg har ikke lenger BSU eller annen formue... :(

Betaler til fagforening og får (tror jeg max trekk for dette). Hva jeg burde fylle ut i punktet om pensjon, vet jeg sannelig ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...