Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Går hjemme i permisjon med babyen min. Ble sykemeldt noen mnd før termin. Etter det har jeg ikke hørt noe fra de. Ikke fikk jeg tilbud om svineinfluensa vaksina gjennom jobben. Jobber i helsevesenet, så de anbefalte alle på min jobb å ta den. Hørte det av en annen en som jobber der. Ringte sjefen, men nei, jeg ble ikke prioritert, og måtte kontakte min kommune. I kveld er det julebord, det fikk jeg vite istad:(( Har ikke fått en eneste hilsning etter at sønnen min ble født heller. Han er nå snart 5 mnd. Skuffet.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Har du ikke noe kontakt med noen på jobb? Vært innom for å vise frem gutten eller noe? Greit å ta litt initiativ selv
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Nei, har ikke vært der. Ikke har jeg noe lyst nå heller.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Skjønner at du er skuffet, dårlig når ikke arbeidsgiver gratulerer når man har fått barn. Julebord burde du jo også vært invitert på. Er det et stort arbeidsmiljø? Da tror jeg man lett kan bli glemt om man ikke tar litt initiativ selv. Men at du uke har fått vaksine er vel ikke så rart når du ikke er i jobb? Du er jo ikke eksponert for viruset når du ikke er i jobb, det skal brukes på de som utsettes for risiko.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Man er i risikogruppen om man har barn under 6 mnd, så man skulle tro du ble inkludert. Du har ikke sluttet, men permisjon.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Det er klart, men da må du vaksinere deg på helsestasjonen. Vaksinene som gis på sykehus osv er for å beskytte de som jobber der og er utsatt for smitte, noe man ikke er når man går hjemme. Så nei, man har ikke rett til vaksine når man er i permisjon.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Det går jo begge veier da! Dersom du ikke har gjort noe som helst for å holde kontakten med arbeidsplassen din gjennom sykmelding og permisjon, så kan du jo ikke ha et voldsomt ønske om å ha noe med dem å gjøre. En liten hilsen fra de hadde vært naturlig, men det er like naturlig at du hadde tatt med deg sønnen din og vist han frem. Dersom du gir beskjed om at du har tenkt å stikke innom, så ville det ikke overrasket meg om de hadde ordnet med en liten oppmerksomhet. Men etter fem måneder så tenker de vel som så at du gir blanke i å ha noe mer med de å gjøre enn høyst nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #8 Skrevet 27. november 2009 Er du mindre smart 23.23? Ikke hi
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #9 Skrevet 27. november 2009 Jeg er ikke 23.23, men jeg er helt enig med henne. Det er da helt vanlig at man selv holder kontakten med arbeidsstedet mens man er sykemeldt og kommer innom ca.en gang i mnd etter at ungen er født. Eller oftere. Om HI hadde gjort dette ville nok også både arbeidsgiver og koleggaene holdt kontakten med henne. Dette er noe man selv må være flink til spessielt med tanke på at man skal tilbake i stillingen etter permisjonen. Høres jo ut som HI ikke liker jobben sin og ikke vil treffe de hun jobber sammen med.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #10 Skrevet 27. november 2009 Nei, virkelig ikke! Jeg mener at det må være mulig for den som av en eller annen grunn er borte fra arbeidsplassen sin over lengre tid å vise litt vilje til å holde kontakten. Hvorfor i alle dager har ikke HI vært innom jobben sin? Jeg ville synes det var merkelig dersom en kollega fikk barn og ikke møtte opp på jobben for å hilse på innen rimelig tid. Forventer hun en invitasjon? Mange vil ikke "mase" på en nybakt mor, og venter på at hun skal ta initiativet til et møte. Det som slår meg når HI skriver at hun ikke har hatt kontakt med jobben på så lang tid, er at hun ikke har noe godt forhold til sine kolleger. Kanskje føler kollegene at hun har trukket seg unna? Så til HI: Ta en telefon og si at du stikker innom for en kaffe en dag. Det er ikke farlig å være den som rekker ut armen. Ano 23.23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå