Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Har akkurat fått svar fra nav om bidrag og endelig fått noe som likner noe! saken er den at vi har begge nytt barn på hver vår kant og ser av kalkulatoren på nav sine sider at gleden blir kortvarig siden de får nr to snart... da går han fra 2000 til 0???????!!!!!! skjønner ikke logikken bak det her altså. skal den eldste vi har felles ikke få noe når far får fler??? og hvorfor skal ikke mitt nye barn å forsørge telles med. jeg får mindre til mine om jeg får flere mens han slipper helt ansvar økonomisk. ulogisk!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 D kan jo ikkje stemma i da heila.. ta å ring nav på mandag
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #3 Skrevet 29. november 2009 kan hende det stemmer . det gaar paa bidragsevne! har han gaatt ned i inntekt? kanskje du har oekt inntekt? samvaersfradraget kan ogsaa gjoere utslaget... les vedtaket saa ser du sikkert sammenhengen.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Hvis bidragspliktig velger å få flere barn enn han/hun har råd til å forsørge, så kan NAV vedta at han/hun skal slippe å ha forsørgerplikt for alle. Da får barn som bor under samme tak som bidragspliktige, førsteprioritet, og de eldste barna står igjen med bare én forsørger.
Singelmamma og banden Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Med andre ord, når han får flere barn å forsørge, så synker hans bidragsevne til de han ikke bor sammen med. De han bor sammen med forsørges da normalt av to inntekter, mens den som er alene betaler alt uten bidrag. Forstå det den som kan... :-S Sånn sett er det greit å ha en privat avtale, den endres ikke automatisk uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå