Gå til innhold

ekstrem uro i kroppen på kvelden


annabe36

Anbefalte innlegg

greier ikke å sitte stille, det begynner med en gang jeg skal prøve å slappe av på sofaen på ettermiddag/kveld. Får urolige ben og bare MÅ bevege meg hele tiden, er dødssliten og får masse kynnere men greier ikke ligge/sitte mer enn noen få minutter før jeg må opp og gå igjen. Det begynte med urolige bein etter leggetid, nå har det økt på og begynner tidligere. Noen som har opplevd det samme? Gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

urolige bein er helt forferdelig!! prøv med ull på beina, ren ull, det beste er selvfølge gode tykke ullsokker, men om dette blir for varmt kan du surre noe ulltråd rundt ankelen. har virket bra på meg. magnesium skal visst også hjelpe.

 

håper du blir bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know!! :)

Denne uka har vært helt merkelig (uke 33/34)... Om kvelden får jeg også de der urolige beina, halsbrann, jeg klør overalt, er superforstoppa og oppblåst, tisser i ett sett og holder på å bli gal...! Magen sprenger, ikke får jeg puste og ligger og vrir meg fra side til side. Jeg blir amper, utålmodig, og har begynt å gråte flere ganger siste uka. Føler meg som et totalt ustabilt og merkelig menneske. Jeg pleier egentlig å være ganske tålmodig og positiv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som eg skulle sagt det selv anonym, jeg er 35 nå. heldigvis er jeg 100% sykemeldt, så når jeg ikke får sove før i 5 tiden på morgenen aktiviserer jeg meg selv om natten med julebakst og strikking og sying, så får jeg heller sove på dagtid. er glad jeg ikke har barn fra før, all ære til de som har små fra før og må opp gry tidlig med disse og aktivisere de når de ikke er i barnehagen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja har noe av de samme symtomene. Urolig i kroppen som maur om kvelden. Men går over når jeg bare får lagt meg i senga. Veldig ekkelt å ha maur i kroppen. Det er lurt å legge seg når man begynner å bli trøtt. Kynnere kommer tettere nå men ikke vondt. Av og til må jeg opp om natta hvis jeg blir liggende våken, for å gå litt. Noen plager skal vi gravide ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, det høres ut som det er noe som er gjenkjennbart og da tenker jeg at det sikkert i det minste er normalt... jeg har gått gjennom ett svangerskap før, og husker ikke noen av disse plagene fra sist. Jeg har forsøkt magnesium, som jeg bare får diare av, dusjing med hard stråle med både varmt og kaldt vann, aktivitet før leggetid/inaktivitet hele kvelden, massasje.. ull mot huden kan jeg ikke ha pga eksem men kan jo prøve utenpå sokkene. Æsj, begynner å bli skikkelig sliten nå. I helgen har jeg hvilt etter frokost begge dagene, sovner momentant når jeg legger meg nedpå og sover i flere timer. Hodepine og litt småkvalm. Kroppen er blytung og jeg sliter skikkelig med å få puste orentlig, pulsen er kjempehøy (jordmor kommenterte at det kanskje var noe galt m hjertet, og la til at det hender jo at friske folk bare faller død om....hehe, litt ugjennomtenkt kommentar der). Hjelper å vite at vi er flere i samme båt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, unnskyld at jeg ler, men det er jo virkelig villt hva helsepersonell kan finne på å si til folk i gitte situasjoner.. Håper virkelig det ordner seg med pulsen din. Og at du får sove om nettene. Jeg har tro på at det liksom skal gå seg til og at dette kanskje er noe som virkelig plager oss en uke eller to og så er det over.. Vi får se.. For meg ser det ut til at det hjelper å ta en kalsiumtablett utpå kvelden. Det virker som om både beina blir roligere, jeg får mindre leggkramper, mindre halsbrann og sover generelt bedre. Vet ikke om det funker for dere andre, men jeg syns det hjelper for meg. Lykke til og sov godt, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...