Gå til innhold

Jobbe ved siden av sykepleierstudiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal søke på sykepleien til høsten. Er så usikker på om jeg skal ta deltid eller heltid. Og lurer på om det er mulig å jobbe ved siden av heltid studiet? Jeg skal evnt. begynne på Høgskolen i Vestfold (heltid) eller høgskolen i Telemark (deltid).

Har 2 barn, mann, hus og gjeld. Så er avhengig av inntekt.

Dere som jobber ved siden av hvor jobber dere og hvor mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg gikk så jobbet jeg nattevakter hver 3.helg på sykehuset. Tok også litt ekstravakter innimellom når det passet i forhold til studiene. Syntes dette funket veldig bra, men jeg var ung og singel da :)

Skrevet

Jeg er på siste året på sykepleien nå ... Begynte da minsten var 1,5 år og vi hadde akkurat kjøpt hus dvs mye gjeld og mannen min har ne normal inntekt. Og dette har gått kjempe fint! Jeg har tatt opp studielån og jobbet fast hver 3.helg og litt utenom .. så jeg har hatt ca 13000 kr i mnd som er med studielånet + lønn . Det har vært noen tøffe tider men det har gått veldig fint . Anbefaler 100% studie da jeg har hørt at de på deltd har det ganske travelt de også så det er ikke verdt det ...

Men selvom jeg har gått 100% studie på 3 år så har vi hatt 1 studiedag i uka og vi slutter halv ett hver dag ... :)

Det er bare å søke :)

Skrevet

jeg går første året nå, har hus,gjeld og baby, og jobber..Går bra, men jeg må prioritere bort det sosiale livet for en stund..Er sammen med jenta til hun legger seg, så leser jeg etter at hun har lagt seg..

Det er verdt det,ja:)

Skrevet

Hei!

Jeg jobbet litt, 3hver helg og tok på meg ekstravakter i tillegg. Men jeg hadde ikke hus,barn og gjeld da.. Men har hørt mange som jobber endel under studiet, Spørs på studieprogrammet men tror det skal la seg gjøre å ta endel vakter etterhvert..

Trenger du å jobbe endel pga inntekt så kanskje jeg ville ha valgt deltid.

Skrevet

Takk for alle svar! Hvor mye jobber du ved siden av - Elsker jenta si<3?

Er så motivert til å begynne! må bare finne ut hva som passer best for oss, heltid eller deltid!

Skrevet

har jobbet hver helg siden skolestart, men nå har jeg skiftet jobb, så jeg vet ikke hvordan det blir fremover nå :)

Skrevet

Nå er det 9 år siden jeg gikk sykepleierhøgskulen. Jeg jobbet 50% + pendlet ca. 3 timer hver dag. Gikk fint for en kort periode :o)

Skrevet

Jobbet hver tredje helg og alle høytider. Når det var rolig på skolen jobbet jeg ekstra. Anbefaler også heltidstudie, fortere ferdig for å få "ordentlig" lønn.

Skrevet

Skal du jobbe vedsiden av så bør du heller velge deltid når du har familie. Jeg går deltid, jobber foreløpig ikke, men skal gjøre det etter sykehuspraksisen er planen. Vi har økonomi til det nå.

Nå er det individuelt, men studiet krever mer enn det man ofte tror før man starter. Det er mye pensum som skal leses og jobbes med, caser, prosjekter, pleieplaner...og det er praksisperioder som er ganske tøffe også, ikke bare skal man "jobbe" fulltid som student i de tidene, men man skal også skrive oppgaver og lese pensum parallelt. Man bør jobbe seg inn litt penger, for i praksisperiodene er det vanskelig å jobbe vedsiden av når man har barn.

Jeg kommer til å jobbe så mye jeg kan vedsiden av siste året, da mister jeg inntekten min ( er under omskolering nå) og er da tvunget til å jobbe helger, endel netter og alle ferier, helligdager osv siden det er endel praksis også det året. Blir langt over fulltid, men det tåles en begrenset periode på et år, hadde vært verre om det var i 3år for både ungene, mannen og meg selv.

Skrevet

Tusen takk for svar! Nå har jeg litt å tenke på. Kanskje det er flere her med erfaringer??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...