Gå til innhold

Hjelp?? Amming??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være en sammenheng med at mamman min ikke kunne amme meg pga forlite næring i melka og meg og amming?? at jeg og da kan ha for lite næriing i melka?? kan det være arvelig? noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ingen ekspert, men det høres ikke så veldig sannsynlig ut. Fikk moren din bekreftet at hun hadde for lite næring i melka, eller er det noe hun antok siden hun ikke fikk det til?

Det kan kanskje være litt psykisk for deg, om du tenker at du ikke får det til fordi mamman din ikke fikk det til? Sånn i underbevisstheten ;)

Men arvelig er det nok ikke! Hva får deg til å tro at du har for lite næring i melka? Ville tatt kontakt med helsesøster eller ammehjelp.

Lykke til :)

Skrevet

NEI! Det er ikke arvelig, så det skal du ikke tenke på!

Amm i vei, og stol på at du har god melk til babyen din.

Mammaen min mente at hun hadde for lite melk til både meg og søsteren min fordi vi spiste hver 3-4 time på natten når vi var 3 mnd.. Sannheten er jo at dette er veldig vanlig, så hun hadde nok ikke for lite melk..

Altså, i "gamle dager" antok de en del ting som kansje ikke var riktig. Kan godt være at mammaen din hadde masse næring i melka si, men at hun bare ikke fikk til ammingen skikkelig.

Skrevet

mamman min det bekreftet. Jeg ammer til den store gullmedalje jeg. men har prøvd og gi henne morsmelk erstattning og da drikker hun 60 ml rett etter hun har fått melk av meg, og når hun blir ammet roer hun seg ikke, men med en gang hun får morsmelkerstattning blir hun rolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...