Gå til innhold

Hjelp! Gutten min bare klatrer ut av senga si...

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Vil ikke sove mamma!" ogute av senga er han... noen som vet hvor man får kjøpt forhøya "vegger" til å sette på sprinkel seng? Har kjøpt senga på ikea..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi han en vanlig seng og ta heller kampen med å lære han å legge seg. Kanskje kutte ut eller ned på dag soving?

Å fohøye veggene er en særdeles dårlig ide... hva om du må ha han hurtig ut av sengen en natt hvis det starter en brann? Barn skal ikke sitte i bur, men lære å legge seg.

Skrevet

Enig med zitara.

Når barnet er stort nok til å klatre ut av sprinkelsenga, er det på tide å bytte til vanlig seng:) Kjøp en med sengehest (eller lag selv) om du er redd for at barnet ditt skal ramle ut av senga..:)

Skrevet

Kan jo kjøpe hundebur på dyrebutikken........

Skrevet

Syntes 18 mnd. er litt ungt for stor seng. Han flytter seg jo rundt i hele senga i løpet av natta. Har ingen planer om å stenge han inne i et bur, så slapp av...hørte de ekstra sidene var 30 cm, så de rekker ikke akkuratt til taket heller.

Skrevet

Jenta mi flytta over i juniorseng når hun var 18 mnd hun.Gikk helt fint, ingen problemer i det hele tatt. Hun HATET sprinkelseng og hyla natta lang i den, og etter byttet ble det null nattetull :-)

Skrevet

Er vel uansett bedre om han ramler ut av senga si (vanlig seng) som er sånn 20cm over bakken, enn ei sprinkelseng som er nærmere 1meter? For det er vel vanlig at barn som klatrer ut av sprinkelsenga ramler ut?

Går også an å legge en ekstra madrass foran storesenga?:)

Men for all del, om du absolutt må ha disse ekstrasidene, så go for it. Ingen som bestemmer hva du skal og ikke skal gjøre:)

Skrevet

Jo, takk for det. Fint at det er så koselig tone her inne;)

Skrevet

uff så krasse svar du fikk!

Skrevet

missT: Det var veldig ironisk! =) Unnskyld, var ikke meningen å komme med en SÅ spydig kommentar... Ser den var litt på kanten =P

Skrevet

aner ikke, men har sett litt spydigheter her og vil fortelle om en erfaring.

vi har latt snuppa ligge i en køyeseng med høy kant(sengehest) når vi er på hytta - det er jo bare innimellom, men det har skjedd siden hun var ett år - og det har faktisk gått helt fint!

Skrevet

Hadde bytta til juniorseng jeg. Har gjort det med de to eldste når de har värt mellom 18 måneder og 2 år. Da har de begynnt å klatre ut av senga. De klatret ikke ut av senga en eneste gang etter at de fikk stor seng. Regner med at det snart er på tide å investere i en stor seng til minste og. Hun er 15 mnd nå og en god klatrer for å si det mildt. Så regner med at hun vil väre ca 18mnd når hun begynner å klatre ut av sprinkelsengen sin.

Skrevet

Herregud, er vel mulig å svare på en ordentlig måte? Jeg har satt en helt vanlig sengehest på toppen av sprinkelsenga til gutten min, jeg. Får kjøpt dem på ikea. :) Funker helt supert, og er lett å ta av hvis man må få gutten raskt opp. Gutten min har hatt store søvnvansker, så søvnen hans må stabilisere seg før han kan begynne å sove i stor seng. Alle barn er ikke like, og alle barn er ikke klare for å bytte til stor seng når de er 1,5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...