Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Her i vår familie i all tid så har man pyntet til advent med lilla 1 desember men tent lys den første søndagen i advent om den kom før den 1 i 12. Pyntet til jul på lillejulaften etter husvask med rødt og jule ting. Hvorfor ser jeg så mange som begynner å pynte rødt med nisser i dag??? Og er det noen som tar bort alt "nips" "pynt" før de pynter med julepynt? Det ser ut som om alle bare putter røde duker og nisser oppå/ved siden av/under all den vanlige pynten de allerede har. Synes ikke det blir noe koselig...? Er det bare meg som tenker slik om alt dette?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Lilla og hvitt fra 1. søndag i advent. Fra 1. desember setter vi fram en julepynt hver dag som en slags adventskalender og juletre og resten av pynten setter vi fram lillejulaften. Barna elsker det. Tar ikke bort det jeg har fremme fra før av pynt.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Man pynter til jul på lillejulaften, jula starter faktisk ikke før 1 juledag...
Gjest Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Vi pynter 1 søndag i advent. Juletreet setter vi inn helga før jul. Nisser kommer ikke innforbi døren her i huset.
*toppris* Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 vi er nok en av de som begynner tidlig... julepynten kommer sakte men sikkert fra 1.des;) adventstake og stjerne kommer 1.søn i advent selvsagt... elsker julen og kosen i hjemmet;) har ikke mye pyntegjenstander, men de få lysglassene osv pakkes vekk og blir byttet med fx julelys osv;)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Jeh gar pynta idag Pleier å pynte til 1 desember, men er ikke altor opptatt de neste dagene så da var det koselig å gjøre det ikveld. Jeg syns det er litt koselig at det er pynta i en hel mnd jeg da. Ellså blir det mye stress for en fryktleig kort periode. Men alt skal vekk 1 januar. Da er jeg ferdig med jula
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Adventstakene kommer i vinduet første advent. Etter det så kommer julepynten frem ettersom jeg har fått vasket ned. Vasker jeg gangen først, kommer det der først osv. Ingen tradisjon på hvem dag og hvor jeg begynner å pynte. Endel av den navlige pynten blir fjernet så det blir plass til julepynten. Overfylt liker jeg det ikke for å si det slik. Ikke har jeg veldig mye julepynt heller, men julekrybben til ungene som de får i en kalender er stor og tar stor plass, så bare for den så må mye vanlig bort. Lille til advent har jeg ikke, utover lille lys i adventstaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå