Gå til innhold

sykehuspysj til babyen?


thankful

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har begynt å pakke bagen. Jeg bare lurer på hvor mye klær jeg skal pakke til babyen.. På alle lister jeg har sett, ser jeg at det står oppført "kjøredress", lue osv.. men han må jo ha noe å ha på seg på sykehuset også.. Kler de ham i sykehuspysj med en gang, eller får han sine egne klær på? Har ikke peil på dette. Hva med pledd/håndkle/bleier osv?

- Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste sykehus har klær som babyen kan ha på seg der.. Men du har selfølgelig mulighet for å ta med dine egene klær å. Bleier har de å. Også pledd å håndkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi brukte bare helseteppe og et mykt bomullstepppe innenfor som vi fikk på sykehuset. De surret ham pent inn i det med en gang, så han så ut som en liten pakke! Fikk også en body der, resten måtte vi evt ha med selv men vi (og han) likte teppeløsningen best. Bleier, vaskekluter , håndklær og alt sånt fikk vi også der, men det varierer visst fra sted til sted. Skal du være på et pasienthotell trenger du sikkert å ta med alt av utstyr selv. Og hentesett (det han skal ha på når dere drar hjem, fra innerst til ytterst) må dere huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer nok fra sykehus til sykehus. På Lillehammer har de bodyer og helseteppetil utlån. Hadde kun med klær til hjemreise. Denne gangen tar jeg nok med ett antrekk vesla kan bruke når de skal ta bilde til avisa. Storebror har kjøpt body hvor det står: Verdens beste lillesøster<3 Kanskje jeg tar med pysjen jeg brukte for 30 år siden, for å få brukt den en gang før den blir for liten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for å høre dette... Det var nemlig slik sist jeg lå på Lillehammer sist, men det er jo så lenge siden. Har ikke tenkt på annet enn at det måtte være slik nå også, så jeg hadde ikke kommet til å ta med noe... Men da er det ikke mer å tenke på uansett heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...