av og til anonym Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Hun sover 2 blunder på dagen før klokken to. 2 timer til sammen. Må legge henne klokken seks. Om ikke så blir hun overtrøtt, men hun våkner klokken syv og holder det gående til elleve, tolv tiden. Det er ganske frustrerende. Det tar all voksentiden. Hun har holdt på sånn i ca halvanne mnd nå. Hun sov 13 timer om natten før. Våknet aldri. Selv ikke med tenner på gang. Hun har ca 14 tenner nå. Jekslene er på vei. Så det kan være pga det. Vi trodde at det var pga hun våkner for sent på morgenen. Så vi vekket henne klokken syv. Det fungerte ca 2 dager da hun sov hele natten, men så gadd hun ikke det mer. Er redd hun kan ta skade av dette nye opplegget hennes Hun skriker seg faktisk ikke helseløs i dag som ellers, men hun er våken. Hun får nok av mat. Så sulten er hun heller ikke. Noen som kjenner seg igjen?
lille sprelle Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 ehh - hva med å prøve å få til en blund på formiddag og en i f.eks.2-3 tiden også legge 7? bare et forslag.
av og til anonym Skrevet 27. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2009 Takker for forslag Vi har prøvd det også uten hell. Hun skal også begynne i b.hage til mandag. Og der har de bare en blund som er fra kvart over tolv til kvart på to. Hun har første blunden fra 9-10 og andre fra 11.30 til ca 13 (hun bruker litt tid på å sovne) Så jeg må be de legge henne før om ikke så blir det fullstendig krise. Jeg prøvde å drøye og da sov hun bare i 1 kvarter pga hun ble så overtrøtt. Har prøvd å forskyve blundene men da blir alt enda verre. Så jeg gruer meg veldig til barnehagen
FruTB Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Bo er også stuptrøtt i 18-tiden, og sovner på fanget under Drømmehagen om vi ikke anstrenger oss for å holde ham våken. og det gjør vi Så her bader vi kl 18 - leker fra 18:30 til 19:00 og spiser litt kl 19. Så er det "roligtid" fra 19 til 20, ikke noe problem da han gjerne har våknet litt etter badet kl 18, også legger vi ham kl 20 og da sovner han i løpet av 10 minutter (herregud, hadde aldri trodd at vi skulle få det så enkelt!!) Da sver han som regel hele natten, med sånne halv-oppvåkninger (sover i vår seng, våkner HELE tiden om han sover i egen seng). De gangene vi har latt ham sovne i 18-tiden så har han våknet i 20-tiden og vært LYS våken. Så mitt tips er altså å gjøre alt for å holde henne våken litt lenger. Dagsovingen til Bo er nesten lik deres, men siste lur er litt senere; Første lur fra 9-10 og varer en liten time Neste lur i 13-tiden, alt fra 30 minutter, til to timer, som regel det siste. Lykke til!
Gjest Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Signerer tipset om å prøve et bad når hun begynner å bli trøtt! Lillemann her (snart 2) er ofte trøtt og litt grinete i 5-6 tiden, da tar vi et bad og etterpå er han i strålende humør.
av og til anonym Skrevet 27. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2009 Tusen takk Det skal vi prøve på Hun må jo opp mye tidligere nå som hun skal begynne i b.hagen da, så det blir jo opp klokken 06. Men vi prøver å legge henne ca syv. Bader henne egentlig bare 3 dager i uken, men vi kan ta det hver dag. Det er jo så koselig
Fire småtroll Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Nå er jenta mi litt yngre, hun er ikke fullt 10 mnd enda, men hun er også mye våken om natten. Hun legger seg klokka sju og er gjerne våken en gang før jeg legger meg, så er hun våken i snitt annenhver time natten gjennom. En av gangene hun våkner, gjerne mellom ett og tre på natten er hun lys våken i et par timer. Bruker vår seng som gymsal og turner rundt, babler og ler, helt rabiat. Vi har lystett rullgardin og har aldri hverken skrudd på lyset eller pratet til henne, hun romsterer rundt i mørket. Vi har bare innsett av vi har fått en unge som trenger vesentlig mindre søvn enn de eldre søsknene gjorde på samme alder. Så vi har kuttet ned på dagsovingen. Hele denne uken har jeg styrt dagsovingen med jernhånd, det har vært mye surving, men det ser faktisk ut som det hjelper på natten. Hun våkner fremdeles ofte, men de to siste nettene har hun ikke hatt noen lang våkenperiode men sovnet greit igjen med en gang (bank i bordet). Nå sover hun fra ni til ti på formiddagen, maks en time, jeg vekker henne. Så holder jeg henne våken til to før jeg legger henne igjen, lar henne ikke sove et minutt mer enn en time, da vekker jeg henne. Hun blir survete og trøtt utover ettermiddagen, men vi aktiviserer og holder våken. Hun får ikke legge seg før sju, helst halv åtte, da godtar hun å være i sin egen seng til seks om morgenen (jeg gir smokken når hun våkner, fungerer ikke det får hun puppen, og de siste to nettene har hun sovnet igjen ved alle oppvåkninger). Jeg ser lys i enden av tunellen. Bare vi slipper flere våkne netter nå, så kan vi tenke på å avvenne puppen også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå