Gå til innhold

Vår lille prins døde fra oss på onsdag..


Endelig vår tur:-)

Anbefalte innlegg

Han ble født så altfor tidlig,i uke 23+6.. Han fikk leve i 17 timer før han sovnet stille inn på brystet mitt.. Livet er jammen urettferdig.. Alt ser svart og trist ut nå.. Håper det letter med tiden..

 

Vi skal ha en enkel begravelse i neste uke. Men føler det blir litt mye med salmesang og slik.. Tenkte kanskje og spille en sang på cd som hadde passet.. Noen som har noen tips?

Hvordan har dere gjort det i forhold til begravelse?

Han skal begraves i samme grav som min mor som døde for 11 år siden..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondolerer så mye. Dette er helt forferdelig. Livet ER urettferdig!!!!! Men, det vil nok bli litt mer grått med tiden. Det er OK og ha det svart nå og fremover...

 

Jeg har et spesielt forhold til "Den fyste song eg høyra fekk", siden min morfar ble sunget den hele sin tidlige barndom. Synes den er veldig fin og god. Sier ikke noe spesielt, samtidig som den setter ord på veldig mye. Bare å google.

 

Gjør som dere synes er riktig selv i forhold til begravelse. Du, og bare du er mamma'en. Og bare pappa er pappa'en. Dere vet hva som er riktig. Salmer eller ei.

 

Igjen...kondolerer så mye!!!!!!! Det ER ikke sånn livet skal være :(:(:(:(

 

*anonym klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne passer veldig bra synes jeg:

 

Jag vill alltid älska!

 

Ingen förstod vart Du blev av

men fast Din vagga är en grav

tror jag Du fann en öppen dörr

som barnen gör

Till rum med änglar att få se

dom lär Dig leka, ser Dig le

Åh - om jag kunde vara med!

Det är Dig jag älskar

 

Det är Dig jag älskar!

Och en gång skall tystnad

ge upp för sång

Då skall min tunga

få ny kraft att sjunga

att inte ett enda barn

fick förgäves liv nån gång

 

Ingen är vackrare än Du

för Du har himmelsk klädnad nu

Du som är mammas sorg och skatt

jag ber i natt

När Du hör vita vingars sus

be att två änglar tar ditt ljus

ner till min mardröms mörka hus

Jag vill alltid älska!

 

Jag skall aldrig glömma

Och en gång skall tystnad

få ge upp för sång

Då skall min tunga

få ny kraft att sjunga

att inte ett enda barn

fick förgäves liv nån gång

 

Bortom allt jag drömt

finns Du nånstans gömd

Aldrig blir Du glömd

Inte ett enda barn

fick förgäves liv nån gång

 

Det är Dig jag älskar

Det är Dig jag älskar

Och en gång skall tårar

få ge upp för sång

Då skall min tunga

få ny kraft att sjunga

att inte ett enda barn

får förgäves liv nån gång

 

Bortom allt jag drömt

finns Du nånstans gömd

Aldrig blir Du glömd

Inte ett enda barn

får förgäves liv nån gång

 

Jag vill alltid älska -

aldrig glömma -

jag vill alltid älska dig!

 

Inte ett enda barn

får förgäves liv nån gång

 

http://www.youtube.com/watch?v=bl4B169eGnc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer!

 

Jeg føler veldig med dere og tårene renner når jeg ser eller hører om andre som også opplever helvete..

 

Vi mistet brått vår sønn på mandag...Aldri har jeg sørget så mye som jeg gjør nå..Vårt barn ble begravd på en minnelund, der får han hvile i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære,kjære deg...så forferdelig trist å høre om den lille gutten din. Det er en tøff tid dere har i vente, men jeg lover deg at tiden vil være din venn og det vil bli lettere. Sorgen er desverre noe vi englemammaer må leve med resten av livet,og det er så fryktelig vondt og urettferdig!!

 

Vi hadde 2 sanger i begravelsen til lillegutt.."tears in heaven" med Eric Clapton og "Det vakreste som fins" av Jan Teigen. Dette var veldig riktig for oss. En lukket begravelse med kun nærmeste familie og noen venner..En ufattelig trist dag- sender dere mange styrkeklemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fryktelig trist! Kondolerer!

 

Vi mistet vår gutt i uke 39+4 i september. Han døde i magen min. Det har vært en vanskelig tid, men jeg håper og tror også det blir lettere med tiden.

 

Vi hadde en veldig fin liten begravelse med den nærmeste familien. Presten leste opp 2 dikt vi fikk fra familie og venner. Vi hadde ikke allsang i begravelsen. Organisten spilte en del rolige barnesanger, bla "Jeg folder mine hender små", som jeg synes er veldig fin. I tillegg spurte jeg presten om å lese opp (og få inn i talen) mitt ynglingsvers fra bibelen, matt 6, 19-21 "Det udelte hjertet" som handler om å samle skatter i himmelen.

Vi valgte å få en egen grav til vår gutt og festet en grav ved siden av, slik at vi kanskje alle 3 kan "sove" sammen en dag. Føles egentlig veldig rart og urettferdig å ikke ha fylt 30 enda og allerede valgt ut min egen gravplass. Vi skulle oppleve å bli foreldre, ikke ordne med begravelse. Samtidig er jeg glad for at jeg kan ha muligheten en dag og ligge sammen med gutten min.

 

Jeg skulle ønske dere ikke måtte oppleve å miste gutten deres, men håper at dere får en nydelig begravelse. Det føles godt å ha fått en fin siste avskjed.

 

En sang jeg også synes har vært fin i denne tiden er "Your love (psalm 139)" av Oslo Gospelchoir. Du finner den på youtube.

 

Lykke til med begravelsen

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...