Gå til innhold

Feber og snørrete unger..og litt hoste, svineinflu da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører jo alle sier at om man blir syk så ER det svineinfluensa..? Har ennå ikke vaksinert ungene og i dag ble de syke...feber , snørrete..men jeg trenger vel ikke gjøre annet enn ved vanlig influensa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, bare holde de hjemme og pleie de så blir de nok friske snart;)

Skrevet

Jenten min på 2 år har det samme men ikke feber da, har nettopp vært på legevakten og de konstaterte luftveiesinfeksjon... Fikk antibiotika for det. Men har Tamiflu liggende i tilfelle....

Skrevet

Så jeg burde gi de tamiflu nå da? Kan gå på apoteket i morgen

Skrevet

FAKTA OM LEGEMIDDELET TAMIFLU

-Brukes i behandling av influensa.

-Svært vanlige bivirkninger:

Diaré, kvalme, oppkast. Hodepine. Sykdom i lymfeknutene. Magesmerter, dyspepsi. Bronkitt, akutt bronkitt, pneumoni, sinusitt, mellomørebetennelse, øvre luftveisinfeksjon. Hoste, rhinoré, astma (inkl. forverring), neseblødning. Søvnløshet. Øreproblemer, trommehinneforstyrrelser. Øye: Konjunktivitt. Svimmelhet, utmattelse, smerte.

-Mindre vanlige bivirkninger:

Hud: Utslett, dermatitt, eksem, urticaria. Kramper. Hallusinasjoner.

-Svært sjeldne bivirkninger:

Gastrointestinale blødninger og blødende kolitt. Hjertearytmi. Alvorlige hudreaksjoner, inkl. Stevens-Johnsons syndrom, toksisk epidermal nekrolyse og erythema multiforme. Hypersensitivitetsreaksjoner, inkl. anafylaktiske/anafylaktoide reaksjoner. Lever- og galleveissykdom, inkl. hepatitt og forhøyede nivåer av leverenzymer hos pasienter med influensalignende sykdom. Tilfellene inkl. fatal fulminant hepatitt. Kramper og delirium (inkl. symptomer som endret bevissthetsnivå, forvirring, unormal atferd, vrangforestillinger, hallusinasjoner, agitasjon, angst, mareritt), har i noen svært få tilfeller resultert i tilfeldig skade eller fatalt utfall. Synsforstyrrelse.

Kilde: Fellesekatalogen

Skrevet

Jeg hadde heller gått til legen først, kan være noe bakterielt.

De fleste dytter i seg tamiflu bare de kjenner seg litt uggen.

Skrevet

Oki...da velger jeg å behandle dem som ved vanlig influensa, har 4 timers kjøring tur-retur til legevakt i helga så det er bare å glemme..Skal se hvordan det går da. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...