Gå til innhold

hvordan "behandle" bekkenløsing som sitter i symfysen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke fått komt meg til fysio eller noe enda, men verker ganske mye, enten jeg sitter, går, ligger eller står. Håper noen har erfaring ed bekkenløsning som sitter der. Skal få legen til å skrive rekvisisjon over helgen.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det eneste som hjelper hos meg er et varmt bad og ligge med ei varmepute mellom beina. Vær også nøye med å svinge beina samla ut av senga, bilen o.l Har forsøkt fysioterapaut uten at det hjalp no serlig

Skrevet

Jeg hadde veldig bekkenløsning både i symfysen og leddene i ryggen (som jeg ikke husker hva heter i farten). Prøvde fysioterapi, men det gjorde det bare verre. Begynte med akupunktur for et par måneder siden, det har gjort underverker. Er ikke kvitt smertene, men de er på langt nære like 'skarpe', og mye lettere å slappe av og å sove.

Fått litt vondt i symfysen igjen den siste uka eller så, men det er litt annen type smerte, bare ømt, på en måte. Tror det er fordi hun har festet hode så veldig langt ned i bekkenet at det blir ekstra press.

Skrevet

Jeg legger meg på rygg, sprer beina og trykker knærne opp mot haka.Da knekker det skikkelig i bekkenet og nesten alt det vonde rundt symfysen blir borte.

Tok lang tid før jeg lærte meg det der- skulle visst det tidligere :)

Man har dessuten et bekkenpunkt på siden av hver rumpeballe.

Hvis du står på kne i senga med beina ut (magen mellom beina)

og lar mannen kna opp disse (vondt som fy!) så hjelper det også veldig.

Skrevet

Mitt beste tips er å ta det rolig, gå korte skritt, og kom deg til fysioterapaut. Ikke alle har nytte av det, men det er verdt å prøve. Jeg har gått hos fysio i tre måneder nå, og i forrige uke fant hun endelig en måte å dytte hofta på, som gjøre at jeg nå nesten ikke har vondt i det hele tatt. Det er så deilig, etter flere måneder med vondt. Ellers så er jeg i basseng en gang i uka, noe som er avspenndene å godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...