Gå til innhold

Barneballett i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale danseskole?

helst Sentrum/Vest

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener bestemt det er en på Smedstad. Heter Kirkenær balletskole eller noe slikt? Finner det sikkert dersom du googler det:)

Skrevet

Du har også Kristine Glennes ballettskole fra 4 år og oppover.

De holder til på CC Vest.

Ellers har du Bjørg Gretes danseskole som også er fra 3 eller 4 år.

De holder til på Lilleaker Folketshus.

Skrevet

Sønnen min går på barneballett i Trikkestallen på Torshov. Trives kjempegodt. http://piproductions.no/

Pia som driver den er i fødselspermisjon, men har to unge dansere som studerer på balletthøyskolen som er pedagoger i høst og jeg tror også til vårsemesteret. Gutten min har gått 3 semester og syns det gøy. Er 4 år.

Ellers har vi venner med barn på Bårdar danseinstitutt/akademi. De er veldig fornøyde. Ligger på Tullinløkka i sentrum.

Skrevet

Den eneste ballettskolen jeg vil anbefale på det sterkeste er Den Norske Balletskole (www.dnbs.no). Nå vet ikke jeg hvilken aldersgruppe du tenkte på... Men her vet du at barnet ditt få dyktige lærere. Samt at de benytter seg av vaganovametoden og ikke RAD.

Skrevet

Ville holdt meg laaangt unna Bjørg Gretes danseskole.

Skrevet

cilles, hva er prisene på pipproduction? Fant ikke priser på nettsiden...

Skrevet

Hei

Vet ikke til våren, får vel vite det i morgen for det er siste gang i høst. De siste 3 semesterene har det vært 1650,- for 12 ganger. Kan gi beskjed på tråden dersom det endrer seg.

Skrevet

Jeg anbefaler den norske ballettskole. www.dnbs.no

Jeg kjenner de som driver skolen og de er MEGET dyktige! Du får ikke bedre ballettundervisning i norge! Hun ene har studert ved balsjojbaletten i Moskva.

Skrevet

Signerer tante grusom master of law! Som jeg har skrevet tidligere er dette den eneste skolen jeg virkelig vil anbefale... og du finner faktisk ikke skoler som er i nærheten av den kvaliteten her i Norge. Det har vært utrolig dårlig nivå spesielt på ballettsiden i dansemiljøet i Norge. ENDELIG har det skjedd en utvikling og disse to damene vet hva de holder på med - herlig å se at det skjer noe:)

Skrevet

Signerer Bunnies:)

De er så flinke! Finnes ikke maken til det samme i Norge. Dette er internasjonal kvalitet.

Skrevet

Dere som er så opptatt av at dette er på internasjonal ballett osv., tenker dere i det hele tatt på at det viktigste er at barna har det gøy? Kvalitet er selvfølgelig viktig, men jeg mener det også avhenger av aldersgruppen.

Hilsen en som har danset i 10 år selv... Og som er sjeleglad for at alvoret ikke innhentet meg før jeg ble litt eldre :-)

Skrevet

Jo selvfølgelig er det viktig at barna har det gøy! De jentene jeg snakker om er noen av de mest positive og gledesspredende jentene jeg vet om. Barna storkoser seg på undervisningen!

Skrevet

Åja, sånn sett, men da misforsto jeg... Da jeg var rundt 6 byttet jeg ballettskole, og de danselærerne var - og er - fantastisk dyktige.. Både faglig og rent undervisningsmessig. For mye av moroa ligger jo nettopp i danselærernes evne til å videreformidle... :-)

Håper datteren min også blir danseglad en vakker dag :-)

Skrevet

Nå kjenner jeg denne skolen meget godt, samtidig som jeg vet MYE om andre skoler også, da jeg er i dansemiljøet selv... og det er ikke bare det at de er i en klasse for seg selv rent kvalitetsmessig, men det går også på hvor mye de legger i sin egen skole, hvor mye de står på også for at hver elev skal bli sett, humøret de har, ikke minst hvor nøye de er på pedagogene som arbeider for dem - og hvor bra de behandler dem.

I barnedans er jo ofte det viktigste å ha det gøy, og det kan man jo omtrent i like stor grad klare selv i stuen, jeg tror nok ikke jeg hadde helt sett behovet for å sette min sønn i danseklasse som fireåring. Da kan han like gjerne begynne på turn for å lære å mestre kroppen. Men den dagen de blir store nok til ta inn lærdom - så kan det være en klar fordel å være knyttet til et dansestudio som vet hva de holder på med. For det er UFATTELIG mange dansestudier i Norges land som i bunn og grunn ikke vet hva de holder på med og rett og slett lærer bort feil teknikker som i siste instans kan føre til skader.

Hvis man først skal begynne på barnedans, hvorfor ikke starte hos de beste? Hvis barnet har lyst til å fortsette med dansen så er jo det en gylden mulighet til å få det beste. Er ikke alltid like lett å bytte danseskole hvis man først har gått et annet sted. Definitivt ikke hvis nivåforskjellen er stor.

Skrevet

du som er i dansemiljøet selv: hva har du å si om norsk ballett institutt?

Skrevet

Nå er jeg veldig forsiktig med å snakke om andre studioer - man skal være veldig sikker i sin sak før man sier noe:) Jeg kjenner ikke til norsk ballettinstitutt selv - men har bekjente som jobber der - så hvis du vil kan jeg spørre dem? :)

Skrevet

Så enig med deg spesielt når det gjelder punktet at alle skal bli sett. Ettersom vi ble eldre, ble konkurransen stor og kampen om solistroller o.l. på oppsetninger tok til tider helt av. Var mange dyktige talentspirer som rett og slett ikke ble sett fordi danselærerne hadde sine favoritter utplukket på forhånd.

Er faktisk med på en fantastisk danseoppsetning i Tønsberg i skrivende stund, og til tross for at jeg er halvveis i svangerskapet er det virkelig kjempeartig å stå på scenen :-)

Blir så emosjonell når jeg ser de små barna også.. *sukk*

Skrevet

ja takk:)

for dnbs har bare kurs på tirsdager:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...