lille_my Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Jeg var inne på ahus i dag og fikk beskjed om at de skal sette igang fødselen den 7 desember! Jeg har termin 28 desember men har for mye gallesyre. Normalt ligger gallesyra på 6 men sist uke var min på 9 og fikk svar på de siste prøvene i dag og de var på 33! Stigning fra 9 til 33 på en uke... Jeg klør dag og natt så det har blitt lite søvn den siste mnd! Men er det noen som veit noe ang igangsetting? Siden det er 21 dager til termin tror dere det tar lang tid pga modning og greier? Jeg har født en gang før! Dette blei rotete men er litt i sjokk enda over at det er bare 9 dager til ting skal skje og jeg fikk lite info om hendelsesforløpet...
*Idae123 Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Vil bare ønske deg masse lykke til.... God helg
kathrins Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Hei. Jeg ble satt i gang 17 dager før termin sist pga svangerskapsforgiftning.Fikk en modningspille kvelden før jeg skulle settes igang og en ny på morningen etter. Kjente ingenting før de noen timer senere den dagen tok vannet på meg og ga meg drypp for å få fart i riene. Fra de tok vannet til jeg fødte gikk det kun 4 timer så det trenger ikke ta så lang tid.Det var i tilegg min første fødsel. Du får ha masse lykke til, det går sikkert kjempe bra!
Lacey*har fått erta Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Jeg ble satt i gang 34+3 sist pga prematur vannavgang, og jeg fødte samme dag. Men det er så individuelt hvor motagelig kroppen er for å settes i gang. Jeg tror det beste er å møte opp med en GOD porsjon tålmodighet og ikke være fullstendig innstilt på at ting kommer til å skje samme dag. Kanskje må du ha både 2 og 3 kurer før noe skjer, eller kanskje du responderer med en gang! Bare slapp av og ikke stress Om jeg ikke føder i helgen, blir jeg satt i gang på tirsdag og det kan være at kroppen min har behov for flere forsøk denne gangen enn sist. Så jeg belager meg på at ting vil ta tid. ) Lykke til, dette går så fint så!
Lola2016 Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Jeg blir også antageligvis satt igang rundt 8 desember. Termin 23 desember. Pga for høye galleverdier:( Jeg er førstegangs og ble helt skrekkslagen da de fortalte det. JM sa til meg at igangsetting kunne gjøre riene litt mer ukontrollerte men de hadde lege tilstedet og CTG på magen. Det ville også være mulighet for epidural hvis riene varte lenge uten at noe skjedde. Hun sa at mange valgte epidural og ville ikke fraråde det selv om hun mente at en naturlig fødsel gikk lettere uten epidural. Ikke vet jeg, men er driiit nervøs for å føde og sier ja takk til det jeg kan få av smertelindring. Mulig jeg er pinglete men takler smerte dårlig og det grenser til panikk når jeg har mensen... Må ta paralgin forte når mensen er på første dag så hvis rier er menssmerter x 1000 er jeg vel usikkert på om jeg skal leke heltemodig:)
november09*Født Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Jeg ble satt i gang Onsdag 25november altså 2 dager siden. jeg kom på sykehuset kl.07.15 fikk første tabelett kl.08.30 måtte ligge stille 2 time etter tabeletten var satt pga den ikke skal falle ut igjen. slik fortsatte jeg etter 4 timer var det ny tabelett ca kl.12.30 så ca kl.16.30 enda en til så kl.22.30 fikk jeg den siste for den dagen (får bare 4stk til dagen) jeg gikk med konstante "rier" med 2-3min mellomrom hele denne dagen de var ikke kjempevonde men IKKE behagelige heller. Da den siste tabeletten var satt og jeg fikk kommet meg i dusjen etter en times tid var det ganske deilig med en lang varm dusj ettersom riene da ble vondere og vondere. kl.01.00 hadde vi fått en seng inn til samboern slik han skulle få såve ved siden av meg! Vi la oss til og såve med en gang ca.kl.01.00 men dette fant jeg fort ut at var umulig jeg fikk bare vondere og vondere smerter JM kom inn med parlagin forte og en innsåvningstabelett som jeg skulle ta for smertene MEN NULL EFFEKT! Jeg tenkte at jeg skulle hatt noen timer søvn for og lade opp kreftene til morningen da de evt skulle sette ny tabelett eller ta vannet. Men kl.03.00 måtte jeg ringe på JM igjen da kom hun inn med en morfin sprøyte men neida fortsatt ingenting som hjalp meg. Ringte på henne igjen i 03.30 tiden for da var det så vondt at jeg klarte nesten ikke holde ut lengre, hun skjekket åpning og det var hele 4cm åpning da, jeg tenkte endelig å håper dette vil gå fort,JM tilkalte annestesilegen som skulle sette epeduralen og han kom ganske kjapt, men dette var heller ikke til noen nytte for han klarte ikke sette denne pga riene mine var for hyppige og jeg måtte sitte stille mens han satte denne. etter en god del forsøk sa han dessverre jeg klarer ikke sette denne riene dine kommer hvert 90sek og jeg trenger lengre tid enn dette og sette denne på!! Jeg hadde SKIKKELIG fødselsangst og har sykehusskrekk fra før av så jeg ble ganske sint,lei,sur og forbanna pga dette! Men jeg visste jo at det var ingen vei tilbake dette måtte jo fullføres, i 05.00 tiden gikk vannet og hall 6 var det 10cm åpning og jeg var virkelig klar for og presse jeg presset i 30min men han sto litt fast inni der så barnelegen kom og forløste han med vakum 06.15 var prinsen kommet til verden. ENDELIG! ) Jeg var 2gangsfødene og hadde termin 25november men jeg var helt umoden da jeg ble satt i gang derfor tok dette så lang tid. Hadde jeg valgt om igjen ville jeg aldri satt i gang en fødsel til uten jeg var helt moden! Men masse lykke til alle dere som skal settes i gang! ingen kropper er like alle tåler forskjellig heldigvis.
Lola2016 Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Fikk du ikke modningspiller noen dager før? eller bare stikkpiller? hmmm. kanskje det hjelper med akupunktur?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå