Gå til innhold

Å skryte av sitt/sine egne barn hele tiden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med de foreldrene som gjør det? Altså hele tiden må snakke fint om sitt barn fremfor andre folk? Er det fordi de selv trenger en bekreftelse på at de er flinke som foreldre?

Jeg synes det er litt rart. Kjenner noen som alltid går å sier "er h*n ikke søt?" "er h*n ikke snill?" og henvender seg til meg med det som et spørsmål. Hva mener de jeg skal svare da, kan jo ikke svare noe annet enn "ja".

Merkelig at de ikke skjønner at nesten alle synes sitt barn er best og at kanskje ikke alle andre synes deres barn er unkit søt/flink osv.

Samme som sånne fødselsannonser der det står "27.11. ble VERDENS VAKRESTE født". Jeg ler av det samtidig som jeg kjenner jeg blir litt provosert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det må være bittert når man selv ikke føler slik over eget barn.

De som har samme opplevelsen tar det nok heller med et smil.

Skrevet

Er det ulovlig å være stolt over at man har fått verdens vakreste barn?

Skrevet

Selvfølgelig skal en kunne være stolt over egne barn og kunne vise det, men det får da være måte på! Virker jo uhøflig å sitte å skryte sitt eget barn oppi skyene når det er mange personer og andre barn til stede. Jeg skryter masse av barna mine, men det er når vi er hjemme, eller hvis de gjøre noe spesielt bra når andre er i nærheten.

Min erfaring er ofte at de som skryter sånn når det er andre folk tilstede er de som ofte ikke har de flinkeste og søteste barna heller.

HI

Skrevet

Du kan synes hva du vil, men det ER veldig fint å ha verdens flinkeste, søteste, vakreste, morsomste og herligste ettåring :o)

Skrevet

Ja, tenk så fælt at folk synes deres barn er det vakreste og flinkeste i verden...

- hilsen mamma'n til verdens nydeligste lille jente- som også er veldig søt, snill og flink!:)

Skrevet

Mitt barn ER det søteste, peneste og flinkeste! Og jeg skryter både av henne, og om henne til andre.

Skrevet

Tror jeg skjønner hva du mener. Har en venninne som faktisk SYNS at hennes barn er penere, flinkere og morsommere enn andre barn. Hun klarer ikke se at også andre barn er pene og søte. Det er forskjell på å "digge" ungen sin og å "dyrke" den som den eneste ene.

Jo, jeg syns det slitsomt med sånne folk.

Skrevet

Det jeg syns er slitsomt er når man forteller en ting om sitt eget barn og den du snakker med da må fortelle en "enda bedre" ting om sitt barn. Det er noen som rett og slett ikke klarer å la være dette, og det er veldig slitsomt. Som aldri kan si, "nei så flink han var da", men istedet sier "ja og vettu hva min gjorde" osv...

Skrevet

Vil du de skal være stolt over hva de gjør, eller vil du de skal være stolt over hvem de er?

Det er litt å tenke over. Og skryt virker med dobbel effekt om der er tilhørere;)

Skrevet

Signerer den Mimi.

Hadde ei bekjent som jeg måtte bare kutte ut.

Hun prøvde hele tiden å snakke nedlatende om sønnen min.

Jeg synes og at barna mine er helt fantastiske, kanskje til og med bedre enn andre barn, men har såpass sosiale antenner at jeg ikke prøver å hevde barna mine over andre barn når jeg snakker med andre mødre.

Det er ikke bare irriterende, men litt dårlig gjort og.

Jeg har forståelse for at andre ikke synes det er like interresant for de å høre om mine barn, som det ikke er like interresant for meg å høre absolutt _alt_ om alle andre barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...