Gjest Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Da jeg skulle dusje i stad, var det et giga søkk etter sokken, men kun på den ene leggen? Det samme merket jeg i går kveld, da var det både arm og ben men kun høyresidig? Venstre side var tilnærmet normal og høyre hand klarte jeg så vidt å knyte sammen? Har noen av dere opplevd liknende? Virket bare litt merkelig..
2tettebabyer Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 jepp... hadde det i går. Så det da jeg lå på sofaen ... skulle tro jeg hadde hatt en skikkelig overtråkk, for den ene foten ved anklen var nesten dobbelt av den andre.... Aner ikke hvorfor, og i dag er det nesten fint igjen :-)
bianchi Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 kan jo komme av at hvis du har ligget på siden, ligger jo den ene siden høyere enn den andre...har man da vann ikroppen samler det seg på den siden som er "under" hjertet. er du veldig plaget med ødem (vann i kroppen) spes i bena, er det bra å ligge med bena litt høyt (helst over hjertehøyde...ligg med pute under bena feks...
Termin 061209 Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Er det smerter i benet i tillegg???????????? Viktig med svar!!!!!!!!!!!
m-mamma Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Hevelse og smerter i ett bein kan jo være tegn på blodpropp. Mener jo ikke å skremme, men siden du spør... Har ikke hørt at man får noe særlig smerter av hevelse pga svangerskap. Men jeg er ikke lege eller spl da.
Gjest Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Nei, ikke smerter. Tenker du blodpropp? Var det jeg fikk *litt* småpanikk for... men godt å høre jeg ikke er alene om det, det kan jo være normalt i graviditeten. Som masse annet rart...
mamma og my Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Ikke meningen å bekymre deg unødig, men dersom ene beinet er større enn det andre, kan det være tegn på blodpropp. Dersom det ikke går tilbake, eller du får smerter, bør du snakke med lege.
Gjest Skrevet 27. november 2009 #8 Skrevet 27. november 2009 Det var det jeg og fikk opp på lommelegen.no (tror jeg). Lurer på om jeg kanskje skal ta en telefon å høre med føden? Det skader jo ikke iallefall. Eller er det kanskje legevakta en bruker?
2tettebabyer Skrevet 27. november 2009 #9 Skrevet 27. november 2009 hvis hevelsen ikke har gått noe ned så skader det ikke å ta en telefon nei.... Men om du ikke har noe smerter i det hele tatt så er det nok ikke farlig altså... :-)
Herkules Skrevet 27. november 2009 #10 Skrevet 27. november 2009 Hei Det samme skjedde med meg da jeg var 11 dager på overtid. Jeg var hos legen min og han sa at om det ikke ble værre så var det sikkert ikke blodpropp. MEN jeg falt meg ikke til ro med svaret og når hevelsen ikke gikk ned så ringte jeg føden. De ville ha meg inn på kontroll og og blodprøve. De sendte meg hjem og trodde heller ikke det var blodpropp. Da blodprøvene tydeligvis ikke bekreftet at det ikke var blodpropp ringte de meg og ville ha meg tilbake for ul av benet. Det trodde med ganske stor sikkerhet at det ikke var noen blodpropp. Så altså ; de tar det veldig alvorlig og derfor syns jeg du skal ringe, samtidig så mente de at det skulle vare rødt og ev vondt om det var en propp. Så sannsynligheten for at det ikke er noe er stor, men det tar deg alvorlig om du føler at du bør ringe. Jeg sov definitivt bedre etter denne kontrollen, Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå