Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Vi forsøkte bittelitt etter 4 uker etter keisersnittet. Det var kjempevondt og det ble med prøvinga. Er det vanlig at det er så vondt når man ikke har hatt vaginal fødsel? Overrasket meg iallefall... Når blir det ok å ha sex igjen? Vet at det er indviduelt, men vil gjerne vite om noen har noen erf.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Der er ikke store forskjellen i underlivet når det kommer til vaginal fødsel eller KS. Annet enn at der kan være sydd nedentil ved vaginal fødsel. Og det gror jo. Gravid har du vært, så kroppen din trenger tid. Husk kondom til renselsen er ferdig:)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 ååååå HALLO!!!!! Her var det iallefall en stor forskjell!!! Veldig merkelig om underlivet ditt så likt ut etter en vaginal fødsel og ks.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Tok 6 mnd før det det gikk greit for meg.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Vet du hva? Jeg hadde hastesnitt, men tidlig i fødselen så ungen var ikke kommet ned i fødselskanalen. Jeg skulle ta knipeøvelse etter KS'et, og klarte det ikke. Kjente ingenting der nede. Helt blottet for selvstyrt muskelkontroll. Etter den vaginale så knep jeg kontrollert av tissestrålen på fødestuens toalett. Mindre enn 2 timer etter fødselen. Så jo, der er ganske mye likt, for svangerskapet i seg selv påvirker dette mye.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Seriøst? Er det SÅ ille?? Skjønner at jeg skal være overlykkelig. Hadde "spontan vaginal fødsel" som tok 4t, 20min av de var pressing. Jeg hadde full kontroll gjennom fødselen, holdt igjen de første 3 pressriene for at kroppen skulle takle fødselen bedre og babyen skulle få ordne litt selv. Resten pustet jeg meg igjennom uten å skrike. Jeg hadde full kontroll når jeg tisset etter to timer, stoppet strålen flere ganger (måtte jo bare prøve!!) og alt kjentes ut som før. Sydde ikke ett eneste sting. Sex hadde vi etter renselsen, 6uker etterpå, det var litt vondt første gang men dagen etter var alt som før.. Og samboer merker heller ingen forskjell. Det må nok være svangerskapet som isåfall "ødelegger". For t.o.m med vaginal fødsel kan alt være "rosenrødt" etterpå
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Ammingen gjør også at man blir litt tørrere i skjeden. Dette kan også føre til at det ikke er så behagelig i begynnelsen.. Prøv glidekrem. Funka som ei kule her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå