Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Min søte, snille, nydelige datter har en voldsom vilje, og det sier stjernetegnet også. Hun er snill som dagen er lang og smiler alltid, sover om natten og er ellers en engl... BORTSETT fra når vi tar fra henne ting. Hun SKAL spise selv, drikke fra flasken selv, bade mer osv. Men vi forholder oss til at hun ikke alltid kan få viljen sin. Hvilken alder høres dette ut som? Når opplever man egentlig slike ting første gang?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Hei! Det du beskrev der var akkurat som å høre min egen datter. Jeg trodde det var normalt at dette begynte i 2-års alderen, men min datter blir 1 år nå i desember.. Hun er verdens største solstråle og er bestandig blid, bortsett fra når hun ikke får viljen sin. da blir hun MILDT sagt rasende!! Vi lar henne ikke få viljen sin, og har vært ganske bestemt med henne helt fra hun begynte sånn, men det ser ikke ut til å gi seg.. Hvor gammel er datteren din?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Det er litt forskjellig, men jeg tenker rundt 1 år for din datter;) Noen får dette tidligere enn andre barn, og har rett og slett sterkere vilje medfødt. Men alt er ikke trass. Noe er bare at de opplever å kunne bestemme ting selv, at de oppdager at det går an. Det sies vel at det heter 3-årstrass, men ikke alle har den, og noen får den tidligere eller senere. Og med noen unger må en faktisk få hjelp for å takle det.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 1-3 år. siden hun bruker flaske så er hun vel rundt ett år. Og det er helt normal oppførsel!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Takk for svar:) Vet ikke om jeg skal kalle det trass eller bestemt/vilje. Hun har en forkjærlighet for sine ting, andre barn kan låne det når de er på besøk, men da ser hun sjalu på de å kaster det hun har i hendene. Hun skal alltid ha det jeg har. Når hun sitter for seg selv, kan hun kaste ting å gulvet å sitte å kikke etter det. Så begir hun seg på jakt etter ting som kan nås på bordet å blir sint om hun ikke får tak i det. Det er umulig å sitte med henne på fanget når jeg sitter ved pcen, for da blir hun altfor interessert i å hamre løs på tastaturet.. Så det er 1års alderen dette oppstår for de fleste? HI
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Mente tutekopp, hun har aldri likt flaske HI
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 hehe.. det med å kaste ting på gulvet er noe alle barn går gjennom;) Det er ikke trass eller sterk vilje. Det er mer at de oppdager at de kan styre deg litt;) Jeg vil ikke kalle det du skriver her kl 18.23 for trass. Det er bare en del av utviklingen. At du blir irritert er normalt, men ungen trasser ikke i de situasjonene der:)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #8 Skrevet 27. november 2009 Jeg er absolutt ikke irritert, kunne aldri blitt irritert på mitt eget lille barn som gjør ting uskyldig. Når hun blir 18år å burde visst bedre skal jeg nok kanskje bli litt irritert Bare lurer på når de søte små begynner med slike ting jeg HI
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #9 Skrevet 27. november 2009 Kan ikke være store jenta. Rundt 9-10 mnd. tenker jeg, med tanke på at du tror du ikke skal bli irritert på henne før hun blir 18. Du har nok ikke opplevd spesielt mye trass ennå. He he lykke til.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #10 Skrevet 27. november 2009 Hehe, irritert og bestemt er to foskjellige ting.. Bestemt må man jo være men irritert er jeg ganske sikker på at man ikke skal bli å la gå utover dem HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå