endelig mamma:) Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Hvordan døgnrytme har dere som har en liten på 4 mnd, eller hvordan var døgnrytmen når de var 4mnd. Her står vi opp halv ni, sover igjen i en halvtime kl ti, så er det soving igjen kl ett i 2-3 timer. Deretter er vi våken til kl seks, sover da en 1/2time-1time. Deretter er det sengen kl 21-21.30. Den lille sovner fort, men sover ikke hele natten. Vil ha mat to ganger og er også våken mellom det. Da gir jeg bare smokken og snur meg rundt. h*n skriker ikke når h*n er våken, snakker, men jeg gir smokken likevel for å få sove selv. Bør jeg minke på sovingen på dagen?
megogdetretrolla Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Her er det leggetid mellom seks og syv, og så sover de til ca. syv/åtte. Er våkne halvannen time, dupper en halvtime, våkne en time ca. Sover så 2-3 timer. Våkne ett par timer, og dupper litt igjen før leggetid. Mine spiser en gang på natta, men er ofte våkne mange ganger. Har problemer med bytte av søvnfase tror jeg. De våkner også hverandre. Jeg lar mine sove mest mulig på dagtid, jo mer de sover på dagen jo bedre sover de på natta. Søvn avler søvn:)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Mini her våkner kl 6. Kl 8 er han klar for å sove igjen og sover da 30 min. Legges på nytt kl 10.30 og sover gjerne 3 timer. Sover fra ca kl 16 til 16.30 Legges for natta ca kl 19. Er våken noen ganger i løpet av natta. Får gjerne mat ca kl 22.30 og kl 2 (ikke alltid han våkner på disse tidene da, men sånn ca)
Rødhette <309+<312 Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Heisann! nå er min gutt blitt 5 mnd (i morgen) men svarer alikevel. vi har samme døgnrytme nå som ved 4 mnd. vi står opp 08:30-09:00, vi har aldri hatt noen rutiner på dagsovingen, han legges når han er trøtt, vanligvis er han trøtt etter ca 2 timer våkentid, han har tre lurer på dagtid, men varierer også veldig hvor mye han sover på disse tre lurene, mellom 30min-2 timer, pleier å sove 2 timer på en av lurene men varierer hvilken av de det er, og 30min-45 min på de to andre. så tilsammen sover han mellom 3 timer og 3 1/2 time på dagtid, han legges for natten ca 19:30 og sover da til neste dag, må gi sutten en gang i løpet av natten og avogtil ett lite måltid i syvtiden om morningen. men tror jeg har en veldig sove baby, alle venninnene mine med babyer på samme alder eller eldre sover ikke så masse, alle babyer er forskellige, og det er ikke vanlig at de sover hele natten når de er 4mnd, døgnrytmen til din baby høres helt normal ut, ville ikke kuttet ut noe av dagsovingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå