Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 80 % eller 100 % Aller mest vil jeg ta 80 % for da får vi være hjemme lengt. Har seks uker ferie og putte inni permisjonen, får lov av sjefen og overføre en uke til neste år. Så da blir det 62 uker hjemme. Har også lyst til og ha mest mulig penger og kose oss med neste år. Hvis vi velger det så blir det 46 + seks uker ferie da er vi oppe i 51 uker tilsammen pluss at gubben godt kunne ta en uke ferie i sammenheng med sin permisjon. så da har vi 52 uker sammen. Sidden jeg jibber i bhg så regner jeg med å ha bhg plass med engang, har aldri vært noen problem med de andre ungene. Ikke lett dette, vi har råd nok til 80 % men det frister og kunne ha litt ekstra og kose seg med og være hjemme i ulønnet permisjon er ikke akktuelt, pga sykepenger og andre goder.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Hei. Vil bare forsikre meg om at du vet at de ukene som er satt opp er inkl Fedrekvoten? F.eks 80% dekningsgrad gir totalpermisjon på 56 uker. 10 av disse er Fedrekvoten. Ergo hvis mor har hovedpermisjonen alene har hun 46 uker + 6 uker ferie = 52 uker til mor. Ved 100% dekningsgrad gir totalpermisjon på 46 uker. 10 av disse er Fedrekvoten. Ergo hvis mor har hovedpermisjonen alene har hun 36 uker + 6 uker ferie = 42 uker til mor. NAV skal også godkjenne hvis det skal graderes inn en 6 ferieuke (da det er over lovfestet/avt festet ferie), men om du tar ferie etter endt permisjon for mor er det uvesentlig for NAV hva du gjør. Hvis du ønsker å være hjemme samtidig som mannen din tar ut Fedrekvoten, så må det enten være når du avvikler ferie eller etter endt permisjon hvor du enten tar ferie eller ulønnet permisjon.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Jeg vet at alle sier at det lønner seg å ta ut 100% og ta ulønnet perm etter. Men jeg er ikke den som er flinkest til å spare. Og da dette er vår første så betyr tid MYE mer enn penger!!MYYYE!!! Så her blir det 80% Ei jeg jobber med fikk baby i desember i fjord, og kom tilbake august neste år, hun angret for å si det sånn.Hun kunne fremdeles vært hjemme! Det handler bare om prioritering, og vil heller være flink til det å få mer tid med tulla mi. Tid jeg aldri kommer til å få igjen!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Om dere velger 80% så får dere passe på å bruke sikker pervansjon slik at dere ikke ender opp som mange andre med 80% av 80% i neste permisjon.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #5 Skrevet 28. november 2009 Ja det er inkludert pappaukene, men vi tenker og dele opp de sånn at far er hjemme en dag i uke fra sju åtte mnd hvis ammingen har gått greit. Begge arbeidsgivere synes det er greit. Da vil ikke den være så liten når jeg går ut i jobb. Nav bryr seg egentlig ikke om hvordan man deler opp permisjonen bare man har riktig antall uker tilsammen.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #6 Skrevet 28. november 2009 Du burde ta 100% og sette av penger på konto hver mnd, en konto du ikke ser på nettbanken. Jeg er håpløs til å spare, men har gjort dette, og det har gått så fint. Jeg ser ikke pengene, dermed er de ikke der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå