Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Er det første søndag i advent? Eller er det senere?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Jeg begynner første søndag i advent, og så tar jeg frem litt og litt helt frem til lille julaften. Da kommer juletre, juleduker på bordene og det som virkelig viser. Har allerede satt frem adventsstaken, og lagt en rød løper på ene stuebordet, med røde lys:)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Tenner advensstake og adventsstjerne + lys i treet utenfor første søndag i advent. I tillegg ordner jeg med den adventsstaken med stearinlysene + den hjemmelagde kalenderen til datteren min. Kakeboksene med julemotiv kommer fram etterhvert som jeg har tid til å bake småkaker. Etter et par uker kommer det opp mer og mer i form av røde lys, duker, rødt håndkle og rød såpe på badet, røde og gullfargede telys. Lille julaften er det juletre, og "resten" julepynten tas fram.
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 hei! jeg vasker vindu å henger opp julegardinene i dag. vasker gulvet å pynter litt.. men tenner stjerna på søndag. å nissene kommer ikke før nermere jul
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Nå til helgen starter adventstiden. Da er det natulig å ta frem adventspynten. Den er oftest dominert av lilla da det er fargen kirken bruker for å markere denne perioden. Julepynten er det natulig å ta frem til jul, det vil si rett før julaften. Etter min mening ser det bestandig krampaktig og latterlig ut med hus der julepynten kommer frem i begynnelsen av desember eller til og med i slutten av november.
lille og lille spire Skrevet 27. november 2009 #6 Skrevet 27. november 2009 Jeg pynter i dag. Skal pynte treet også Blir så koselig med juletrelys , rødduk og mange lys.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #7 Skrevet 27. november 2009 Til søndag henger jeg opp julegardiner og stjerne, ellers lar jeg resten av pynten vente til lillejulaften. Blir kanskje en nisse eller to før i år pga. jenta vår som så gjerne vil pynte og elsker nisser.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #8 Skrevet 27. november 2009 På første søndag i advent da forbereder man seg til ventetiden, dvs man kan ta frem lilla lys, adventstake og julestjerne. Man kan også henge noe på døra. Røde lys og juleduker skal ikke tas frem nå til helga nei. Den helt store pyntingen til jul skjer ikke før lillejulaften hos oss, emn ungene tar nok frem noen julesaker litt tidligere tenker jeg. Men ikke før det er en uke igjen sånn ca.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #9 Skrevet 27. november 2009 Pynter til jul gjør man vel på lille julaften? Det er i hvertfall det jeg gjør og alltid har gjort. Adventspynten kommer helst opp lørdag før første søndag i advent, men julepynten hører jula til.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #10 Skrevet 27. november 2009 Jeg blir helt matt av folk som skriver på Facebook etc. at nå er huset ferdigpyntet til jul! Advent er jo ikke begynt ennå, og advent betyr ventetid! Man må jo bli helt lei av julepynten før julen er her? For meg skal det pyntes til jul når juleshopping og julevask er unnagjort og det er på tide å begynne å nyte julen og slappe av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå