En snupp - og en knert i magen Skrevet 27. november 2009 #1 Skrevet 27. november 2009 Nå er lillejenta snart halvannet år, og vi vurderer sterkt (har vel egentlig bestemt oss for) å prøve på en til på nyåret. Hvis ting klaffer rimelig kjapt blir det da rundt 2 1/2 år mellom dem og det tror jeg blir veldig passe. Egentlig skulle jeg gjerne begynt NÅ, men med en veldig intens høst bak oss kan det være greit å ha noen rolige måneder og faktisk få kommet seg i litt bedre form før vi begynner Men allerede nå er det jo mange tanker som melder seg. Er det verre å gå gravid med nr. 2 (forrige svangerskap og fødsel var nemlig ganske sp piknik...)? Trenger vi søskenvogn, eller holder det med søskenbrett?? En sprinkelseng til, eller kom storesøster til å være så stor at hun kan gi bort sin i god tid før den nye kommer? Kommer vi til å klare det like fort som sist? Går alt bra? Osv, osv... Noen med erfaring som kan gi litt tips og råd? Kjenner at det bare skrive ned dette her gjør at jeg bare gleder meg enda mer!!
År og dag Skrevet 27. november 2009 #2 Skrevet 27. november 2009 Moro. 2,5 år mellom tror jeg blir flott. Svangerskap er så forskjellige, umulig å forutsi. Når det gjelder søskenvogn har jeg brukt det ekstremt lite, men dersom man bor i gangavstand til butikk/kjøpesenter tror jeg det blir mye mer brukt. Jeg bor landlig til, da. Eldste brukte sprinkelseng til han var 2,5 år. Det er mer jobb, men også mer kos med to barn enn med ett.
Gjest Skrevet 27. november 2009 #3 Skrevet 27. november 2009 Mitt første svangerskap var egnetlig veldig lett, de tre andre ikke fullt så lette. Er mye med at man kan ikke hvile når man vil på samme måte, mer dårlig samvittighet ovenfor det/de barnet/barna man ar fra før osv. Søskenvogn trenger du neppe dersom eldste er i bhg, men skal du ha begge hjemme kan det være greit. Sprinkelseng trenger du ikke nye av, de fleste barn på 2-2,5 år er over i stor seng :-) Ting er som regel mye enklere med barn nr 2, 3 osv fordi man er mer erfaren og avslappet da, men på den annen side får man seg gjerne en lekse om hvor ulike barn kan være også da, ting som funket med nr 1 funker gjerne ikke i det hele tatt med nr 2 osv. Tror nok det vil gå veldig greit jeg, to barn e ikke spesielt slitsomt, og 2,5 års aldersforskjell er veldig ok :-)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 27. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2009 Hun er i barnehagen, og kommer ikke til å være mye mer hjemme selv om vi får en til. Og allerede nå vil hun helst gå til bussen, i alle fall på hjemveien så vet ikke hvor lenge til vi kommer til å bruke vogna på hverdagene egentlig. Vi bor ganske sentralt til, så det er kort vei til alt. To barn er ikke spesielt slitsomt, kan du si Alva. Har ikke du fire?? Synes å huske det fra en annen tråd... Hehe. Har det klaffet like fort med alle dine? Jeg har nemlig kobberspiral nå, gikk på piller frem til fire uker før unnfangelse sist (gikk litt fortere enn vi tenkte...) så er spent på hvordan dette blir
Gjest Skrevet 27. november 2009 #5 Skrevet 27. november 2009 Jo, jeg har 4 :-) De er 7 år, 5 å, 2,5 år og 3 mnd. Med de tre første ble jeg gravid på 2 eller tredje forsøk, med vesla ble jeg uplanlagt gravid. Er vel hva man er vandt med, men nå synes jeg i hvertfall ikke at 2 barn er slitsomt i det hele tatt, litt værre med alle 4, men egentlig mye mindre slitsomt enn jeg trodde det skulle bli det også. Eneste gangen jeg virkelig merket det var nå vi hadde spysyken, da ble det litt intenst... Lykke til med prøvingen! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå