Gå til innhold

Blir irritert ang. samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna mine på 10 og 11 år må ta fly for å se sin far. Han bestiller fly slik at jeg må reise hjemmefra 3:30 om morgenen. Jeg har 2 babyer som jeg må vekke, kle på, alt blir så kaotisk den dagen og forstyrrende. han gjør det fordi det er billigere. Er jeg for kravstor om jeg sier at jeg ikke vil at han skal bestille bilett så tidlig selv om det koster han mer penger. Dette p.a de to små barna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si jeg er alene med de 4 og ingen far som kan passe de små så jeg kan reise bare med de store

Skrevet

Nei, si at det er uaktuelt å vekke barna så tidlig! Det er jo midt på natta! De større barna trenger jo også søvn.. Hvis han vil spare penger, får han gjøre det på et annet vis, og ikke la det gå ut over deg og fire små..

Skrevet

men dere deler vel utgiftene ? gjør dere ikke det, forstår jeg også han, om prisforskjellen er stor,, han kan ikke ta hensyn til om du har andre barn, men er det ikke mye å spare er han vanskelig.. isåfall kan jo du betale mellomlegget.. det er rettferdig

Skrevet

Enig med 13:04. Han skal ikke være nødt til å ta hensyn til dine andre barn og jeg skjønner godt at han velger billigste reisemåte om du ikke er med å betaler.

Tilby deg å betale mellomlegget. Så blir alle fornøyde

Skrevet

Han har valgt å bo i Asia, jeg betaler ikke thai tur annenhver jul og hver sommer og annenhver påske. Det er hans valg. Vi snakker om mange penger per billett, men han sparer ikke så mye tror jeg på å velge en senere reise. Grunnen til at jeg er irritert over det er at han alltid gjør det. Siden han bor så langt unna, har han ikke noe med barna å gjore ellers. Vi har ett veldig godt samarbeid, men jeg sier aldri ifra om jeg syntes noe er urettferdig eller jeg syntes ting burde være på en annen måte.

Skrevet

han kan egentlig kreve at du dekker halve reisen, jeg har selv vært der, selv om min x bodde i norge..

Skrevet

Skjønner deg godt, jeg..

Og skjønner ikke hvorfor de andre ikke tenker på at de andre barna også må opp midt på natta og reise. Kan godt hende det er mye billigere, men det er ikke det som skal være hovedprioriteten, når det er snakk om ei firebarnsmor som må opp med fire små midt på natta pga sparing av noen kroner..

Skrevet

Så to ganger i året må du dra opp ungene og få dere avgårde til flyplassen på et ukristelig tidspunkt? To dager i året må vel gå an! Skjønner at det er styr når det står på, men ærlig talt, TO dager i året!? Det klarer dere!

Skrevet

Tenk da, 4 barn står opp, 2 små må kles på og skriker og er missfornøyde. Vi sitter 1 time og 30 minutter i bil, så stresser vi rundt fordi de må ha følge på flyet, så venter vi 2 timer på flyplassen fordi de må være der 2 timer før, så er det 1 time og 30 minutter hjem hvis det ikke er forsinkelser. Det er mye jobb og ikke noe særlig for noen av oss. Oppi dette har han ingen forplikterlser, ingen oppfølging av skole ingen foreldre møter, ingen kjøring til aktiviteter etc og betaler lite bidrag.

Skrevet

Ser nå at det gjaldt bare to dager i året.. Veel.. Du kan jo spørre han om han kan bestille så dere ikke trenger å stå opp så tidlig, men hvis det er så sjeldent kan du neppe forlange det. Trodde det gjaldt annenhver helg eller lignende innad i Norge, jeg.

Skrevet

To dager i året klarer du!

1. Du vet sikkert veldig godt når dette er, ikke mulig å få noen besteforeldre eller venner til å overnatte, slik at de kan ta de minste denne morgenstund/formiddag?

2. Du kan selvsagt fortelle ham at dette er problematisk for deg, og be ham se på andre alternativer på en alright måte. Men å forlange synes jeg ikke du kan.

Du virker litt småbitter fordi du må ta deg av alt, og han er å koser seg i Thailand. Nei, det er ikke rettferdig. Men kan du gjøre noe med det? Antageligvis ikke. Så ikke gidd å bruk tid på det.

Skrevet

Nei hun trenger ikke betale halve reisen, hun trenger ikke sende til samvær engang når det er utenfor Norge.

Barnefar her bor i et annet europeisk

land og jeg har fått vite at jeg ikke trenger å sende barna til han nei, for det er jeg ikke villig til.

Jeg nekter han jo ikke å komme hit å se de da.

Ikke alle foreldre som hadde vært villig til å sende barna til asia for at han skulle få se dem.

Men Hi det er bare 2 dager året. Skjønner det er slitsomt men tror ikke jeg hadde orket å styre mye med det.

Når det skal si så har jeg reist mye til steder langt unna og ofte må man rett og slett ta fly som går så tidelig , siden man bytter fly en gang og det skal passe med tidene

Så er vel ikke sikkert han gjør det for å spare penger heller, men fordi han ikke har mye annet valg.

Skrevet

Jeg følte dyp medfølelse med deg, inntil jeg leste at dette kun er et par ganger i året.

Du kan jo ta det opp med han da, skader jo ikke det. Kan jo hende han endrer dette. Hadde dette vært annenhver helg(noe jeg først trodde) så hadde jeg forstått deg 100%.

Skrevet

hadde...ikke følte..hehe jaja..før noen andre pirker.

Skrevet

Dere spleiser vel på billettkostnadene, så da har du vel rett til å si noe på når flyet går.

Skrevet

Trekker det tilbake. Så ikke at han bodde i Asia og at det kun er snakk om to ganger i året. Akkurat det ville jeg kanskje tolerert. Ville heller prøvd å skaffe barnevakt til akkurat de dagene.

Skrevet

Da må du bare innfinne deg på flyplassen så tidlig da, er ikke hans feil at du har fått to unger til og blitt alene igjen. Ærlig talt er det mulig å være så vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...