Gå til innhold

Smertelindring: Fungerer akupunktur? Legen sier jeg skal si ja til alt, Morfin inkludert, om jeg trenger det..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akupunktur:

Har aldri prøvd det, men har lyst til å prøve.

 

Morfin:

Høres skummelt ut, men de bruker det vel ikke om det er farlig?

Noen mer erfaringer?

 

Epidural kommer jeg til å takke ja til om jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De hadde ikke gitt deg morfin hvis det var farlig. Dvs. helt risikofritt er det ikke, men de gir deg ingenting somer farlig. Jeg for min del har ikke tenkt til å takke ja til morfin, mest fordi jeg vil være klar i hodet når babyen kommer, og ikke rusa. Men akupunktur kunne jeg tenke meg å prøve. Det er jo ikke farlig, og hvis det skulle funke, så er jo det supert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur funka ikke på meg, men det var da verd forsøket.

 

Epidural gjorde underverker, hadde liten framgang og kraftige rier før jeg fikk epidural. Gikk rundt og prøvde alle triksene i boka, men timene gikk, åpninga var den samme og hodet kom ikke lenger ned. Etter epiduralen gikk alt mye fortere! Kjente pressriene veldig godt, og de var kraftige, men det er de "beste" riene, for da får man presse. Følte litt nederlag da jeg måtte spørre om epidural, men angrer ikke i ettertid!

 

Lystgass trenger heller ikke være så dumt. Jeg tålte det ikke, så fikk bare oksygen, men det hjalp også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg anbefaler deg å prøve lystgass hvis det tilbys der hvor du skal føde. Jeg brukte ikke noe annet, og hadde en super fin fødsel, som varte i 5 timer. På slutten da jeg skulle presse hjalp ikke lystgassen lenger, men da var det snart over, så smertende var overkommelig. Masse lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

 

Nei, de har ikke lystgass der jeg skal føde, pga utluftningen.

 

Ahh.. gruer meg litt jeg.. dvs. gledegruer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...